VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dánsko lákalo turisty smyšlenou story, místní naštvala

Kodaň /VIDEO/ - To dvouminutové video dojalo na internetu tisíce lidí po celém světě. Pak se ale ukázalo, že jde jen o reklamu. A spousta lidí si teď připadá při nejmenším podvedená.

17.9.2009 3
SDÍLEJ:

Historka o hledání otce je vymyšlená.Foto: www.youtube.com

O co ve videu jde? Pohledná Dánka Karen v něm říká, že hledá otce svého několikaměsíčního syna Augusta. S jeho otcem, turistou ze zahraničí, se znala pouze na jednu noc a pak už ho nikdy neviděla. Teď by mu ráda prostřednictvím internetu dala vědět, že má v Dánsku syna.

„Jestli tam někde jsi a díváš se, tak tohle je pro tebe,“ říká na záznamu Karen a náručí chová malého chlapce. „Nevím odkud jsi, ani jak se jmenuješ. Pamatuju si, že jsme se potkali v baru, ty ses ztratil kamarádům, a tak jsem šli na drink k vodě, povídali si o Dánsku a potom skončili u mě doma…a pak, když jsem se ráno probudila, tak už jsi byl pryč. Z ničeho tě neviním, jen chci abys věděl, že tohle je náš syn,“ pokračuje Karen.

Desítky lidí se jí okamžitě rozhodly pomoci. Někteří nabízeli například peníze na založení konta, ze kterého by financovali pátrání po otci.

Vtip je ale v tom, že celý příběh je vymyšlený. Jde pouze o reklamu dánské národní agentury na podporu turistiky. Záhy potom, co toto vyšlo najevo, se objevily první rozhořčené reakce. Kritizují především to, že reklama láká turisty do Dánska za promiskuitou. „Není to moc dobře promyšlený obrázek o naší zemi,“ řekla ke spotu dánská ministryně hospodářství Lene Espersenová. O poznání tvrději reagovala dánská socioložka Karen Sjörupová. Podle ní, ukazuje reklama Dánky jako ženy, které „lze rychle nalákat domů bez kondomu“.

Kritikou nešetří ani dánský tisk. „Národní turistická agentura prodává Dánsko emocionální lží,“ píše třeba deník Politiken. List Ekstra Bladet označil video zase za mrhání peněz daňových poplatníků. Pod palbou kritiky agentura video nakonec stáhla. Po internetu ale kolují stále jeho kopie. Ti, kteří mu původně uvěřili nyní v diskuzích mluví často o „hanebném podvodu“ a zneužívání důvěry lidí.

Jan Horký

17.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

V Karlových Varech byla dokončena nová odbavovací hala Horního nádraží. Práce na úpravách kolejiště a peronů ale ještě pokračují.
2 71

Nové čekárny či toalety. Železničáři utratí za rekonstrukce půl miliardy

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

Iráčtí vojáci zabránili útokům v Mosulu

Islámský stát zaútočil na chudou čtvrť Hay al-Tanak západně od starého města Mosulu, ale irácké vládní jednotky atentátům zabránily. Je to poprvé od zahájení bojů v Mosulu, co IS zaútočil mimo staré město, které zatím zůstává v držení islamistů.  

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies