VYBERTE SI REGION

Maximální doba práce? 48 hodin týdně

Štrasburk - Maximálně 48 hodin týdně by měli pracovat občané v zemích Evropské unie.

18.12.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Isifa

Usnesl se na tom při úterním zasedání Evropský parlament (EP), jenž se tak přímo postavil proti členským státům, zejména Británii a některým novým zemím, které prosazují za určitých okolností až 65hodinový pracovní týden.

Návrh EP však s žádnými výjimkami nepočítá, a dokonce chce veškerá stávající opatření navyšující pracovní dobu do tří let zcela zrušit.

Kritici však namítají, že takováto směrnice by zejména v dobách celosvětové finanční krize mohla ekonomiku poškodit a snížit pružnost pracovního trhu.

Europarlament se dále vyslovil pro to, aby se i pohotovost (například u lékařů, hasičů či sociálních pracovníků) započítávala jako řádná pracovní doba do týdenní kvóty 48 hodin. Autor zprávy, španělský europoslanec Alejandro Cercas, označil rozhodnutí za „triumf parlamentu“ a „vítězství dvou miliónů lékařů a studentů medicíny napříč unií“.

Ministři práce a sociálních věcí EU se letos v červnu dohodli na maximální pracovní době 65 hodin týdně, jelikož však jejich návrh v úterý europoslanci neodhlasovali, budou členské země a EP v příštím roce hledat kompromisní návrh – tento úkol tak pravděpodobně připadne českému předsednictví.

Podle stávajících pravidel zaměstnanci mohou souhlasit s navýšenou pracovní dobou, pokud se na tom dohodnou se svým zaměstnavatelem. V současnosti se tato praktika uplatňuje v patnácti státech sedmadvacítky.

Návrh na vymáhání pokut napříč Unií

Europoslanci v úterý také podpořili návrh, podle něhož by dopravní pokuty měly být vymahatelné napříč EU, a to za řízení pod vlivem alkoholu, nepřiměřenou rychlost, jízdu na červenou a řízení bez zapnutého bezpečnostního pásu.

Na konkrétních opatřeních se však budou muset ještě shodnout členské země.

Autor: Jan Rovenský

18.12.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies