VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havárie Boeingu v San Francisku: Letoun zřejmě narazil do hráze

San Francisco - Letoun Boeing 777, který havaroval v sobotu v San Francisku, nejspíš před přistáním podvozkem narazil do hráze, která se nacházela mezi mořem a přistávací dráhou. Na úterní tiskové konferenci to podle agentury AP uvedl Americký národní úřad pro bezpečnost v letecké dopravě NTSB.

10.7.2013
SDÍLEJ:

Boeing 777 po havárii na letišti v San Francisku.Foto: ČTK/ABACA/MCT

Během nehody byly z letadla jihokorejské letecké společnosti Asiana Airlines doslova vymrštěny dvě letušky, které se nacházely v zadní části stroje. Obě dvě pád přežily a byly později nalezeny na přistávací dráze. Při neštěstí zemřely dvě čínské dívky a další desítky lidí jsou ve vážném stavu v nemocnici. Na palubě letounu bylo 307 lidí.

Jak uvedli vyšetřovatelé, nárazem do hráze se letadlu ulomil ocas, trup letounu začal neřízeně poskakovat po letištní dráze a následně hořet. Havárii na letišti v San Francisku nejspíš způsobila chyba pilotů. Podle amerických vyšetřovatelů letěli během přistání příliš nízko a pomalu a snažili se to napravit až po varování z kontrolní věže. NTSB upřesnil, že stroj letěl rychlostí 103 uzlů (přes 190 kilometrů za hodinu), předepsané minimum je přitom 137 uzlů (přes 253 km/h). V době nárazu o zem pak dosahoval stroj rychlosti 106 uzlů (přes 196 kilometrů v hodině), což znamená, že se posádka pokusila na poslední chvíli zrychlit.

Jak piloti uvedli, při přistání se spoléhali na autopilota, který měl sám dohlížet na dodržování určité rychlosti. Teprve když byli asi 60 metrů nad zemí, uvědomili si, že letí příliš pomalu a snažili se s tím něco udělat, popsala šéfka NTSB Deborah Hersmanová. Muž, který měl přistání na starosti, byl teprve v zácviku na létání s Boeingem 777. Vedle něj sedící pilot letěl poprvé jako instruktor. Oba dva byli ale zkušení piloti, dodala Hersmanová. V kokpitu byli v době přistání tři ze čtyř pilotů, jen dva ale viděli na přistávací dráhu.

Autor: ČTK

10.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
6 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Dálnice D55 povede okolo Starého Města.
2

Dálnici z Otrokovic do Babic by mohli začít stavět už příští rok

ONLINE: Francie volí prezidenta

Kdo bude novým francouzským prezidentem? Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb. Průzkumy favorizují Marine Le Penovou, vítězem ale může být kdokoli z kvartetu favoritů. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies