VYBERTE SI REGION

Imám v Istanbulu otevřel mešitu pouličním kočkám

Istanbul /VIDEO/ - Imám v Istanbulu se stal internetovou senzací poté, co se rozhodl otevřít dveře mešity městským pouličním kočkám. Informoval o tom zpravodajský server The Times.

3.2.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: Archiv DENÍKU

Mustafa Efe, imám mešity Azíze Mahmúda Hudajiho v asijské části města, patří mezi milovníky koček, a proto mu připadalo naprosto přirozené pustit je dovnitř a nechat je žít v mešitě. A kočkám se tu evidentně nejen daří, ale i líbí, a to natolik, že se nebojí nosit sem i svá koťata.

Videa s kočkami v mešitě, která imám natáčí, trhají rekordy serveru YouTube a do mešity se sjíždějí fotografové, aby si fotili kočky užívající si odpočinek v modlitebně nebo pohlazení od imáma.

"Naše náboženství hlásá, že bychom měli projevovat soucit a milosrdenství nejen vůči těmto roztomilým koťátkům a zvířatům, která doma krmíme, ale také ke každé živé bytosti ve vesmíru," uvádí imám Efe na svých internetových stránkách, které jsou plné snímků koček mezi tradičními islámskými obrázky a citáty z koránu.

Kočky se v islámu těší speciálnímu postavení, protože se traduje, že prorok Mohamed měl kočky v úctě a několik choval jako domácí mazlíčky.

Istanbul patří k nejproslulejším městům na světě, v němž se kočky těší úctě. V 19. století tu byly úmyslně množeny, aby se vypořádaly se zamořením města krysami.

Autor: ČTK

3.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Muž z Olomouce jezdil 27 let na padělaný řidičák. Odhalen byl až nyní

Sedmadvacet let jezdil s padělaným řidičským průkazem devětačtyřicetiletý muž z Olomouce. Doklady jiného člověka našel v roce 1989 a přizpůsobil je svým osobním údajům. Zkoušky v autoškole přitom sám nikdy nesložil.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies