VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Japonská firma pronajímá rodinu a kolegy na svatbu

Tokio – Falešnou rodinu a přátele na svatby pronajímá jistá japonská soukromá firma.

9.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS

Vychází tím vstříc párům, které nemají dostatek svých příbuzných a známých, jimiž by se v souladu s japonskými tradicemi mohli při svatebním obřadu pyšnit.

V Japonsku mnozí lidé vidí svatbu jako událost, na niž je potřeba pozvat co nejvíce hostů. Šéfové z práce pronášejí projevy, pracovní kolegové a kamarádi pořádají vystoupení a příbuzní hosty náležitě vítají.

„Nějaký host se vám nečekaně omluví. Nebo je nepoměr mezi počtem hostů z vaší strany oproti hostům vašeho partnera. V této době je také řada lidí zaměstnaných krátkodobě a nechce se jim zvát svého šéfa,“ vysvětluje vedoucí zmíněné tokijské společnosti Office Agents Hiroši Mizutani, v jakých případech může jeho firma například pomoci.

Řadového hosta pro účast na svatebním obřadu nabízí firma za 20.000 jenů (3900 korun). Za příplatek 5000 jenů vyšle člověka, který může zazpívat či zatančit. Pokud zájemce přihodí dalších 10.000 jenů, získá člověka, který může přednést lichotivý proslov.

Falešní kolegové

V nynější době recese roste podle Mizutaniho především poptávka po falešných spoluzaměstnancích či firemních šéfech, protože lidé rychle mění práci a v novém prostředí ještě nikoho neznají.

„Na jedné svatbě bylo ze strany ženicha všech 30 členů rodiny, přátel a kolegů z práce pronajatých,“ říká Mizutani. Byla to totiž druhá svatba ženicha, jemuž se nechtělo zvát hosty, kteří se zúčastnili jeho první svatby.

Firma dostává ročně kolem stovky požadavků na svatby a disponuje asi 1000 lidmi k pronajmutí pro různé příležitosti, včetně pohřbů či školení. Nabízí dokonce falešné partnery, které je možno představit rodině, či sekretářky pro ty, kteří chtějí vypadat důležitě.

Hlavním požadavkem pro zájemce o práci ve firmě Office Agents je nenápadnost. „Důležité je, aby to byli normální lidé… veselí a čistotní, takoví, kteří vypadají, že mají stálou práci,“ popisuje Mizutani.

Někdy o takovém podvůdku neví ani partner. „Někteří lidé jsou příliš hrdí na to, aby svému partnerovi prozradili, že nemají moc přátel,“ říká Mizutani.

Autor: ČTK

9.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Bohuslav Sobotka na setkání lídrů států Evropské unie.
4 6

Sobotka po summitu EU: Deklarace obsahuje priority České republiky

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies