VYBERTE SI REGION

Kapitán Concordie prý neměl večer při havárii brýle

Grosseto - Kapitán Costy Concordie neměl večer, kdy italská výletní loď ztroskotala, brýle a musel svého prvního důstojníka několikrát žádat, aby za něj zkontroloval radar.

3.3.2012
SDÍLEJ:

Kapitán lodi Costa Concordia Francesco SchettinoFoto: čtk

Na okraj prvního dne předběžného soudního líčení k lednovému ztroskotání plavidla u italských břehů to dnes řekl advokát prvního důstojníka.

První den líčení ve městě Grosseto měl posoudit důkazy a odpovědnost obviněných před procesem. Jednání se zúčastnilo několika set lidí, včetně pasažérů z Concordie, kteří dávali najevo pobouření nad jednáním obviněného kapitána.
Při havárii u toskánského ostrova Giglio 13. ledna zahynulo 25 lidí, dalších sedm se pohřešuje a má se za to, že přišli o život. Na palubě bylo 3200 turistů ze 60 zemí a tisícovka členů posádky. Havárii podle vyšetřovatelů zavinil riskantní manévr vedení posádky. Několik skupin cestujících z Itálie, Francie a USA podalo žalobu na majitele lodi, italskou společnost Costa Crociere.

"Toho večera nechal (kapitán Francesco) Schettino brýle na čtení v kajutě a opakovaně prvního důstojníka žádal, aby na radaru zkontroloval trasu," řekl agentuře Reuters právník prvního důstojníka Cira Ambrosio. Podle advokáta to Ambrosio již řekl vyšetřovatelům při předcházejících výsleších.
Obviněním čelí vedle Schettina i Ambrosio a dalších sedm důstojníků a představitelů firmy Costa Crociere.

Líčení u soudu v městečku Grosseto severně od Říma se konalo s vyloučením veřejnosti. Předvolány byly stovky lidí - právníci, konzultanti, členové posádky a někteří cestující. V městečku pro ně bylo vyhrazeno místní divadlo. Prostor kolem budovy soudu a divadla uzavřela policie.

Další líčení bude 21. července, kdy by měli experti předložitt výsledky svých analýz kolem havárie.

Kapitán Schettino, kterého prokuratura označila za hlavního viníka tragické nehody, se dnes k soudu v Toskánsku nedostavil. Podle svého advokáta se bojí o svou bezpečnost a raději zůstal v nařízeném domácím vězení. Vinu odmítá.

 "Je to jen dobře, že Schettino nepřijel. Říkal jen lež za lží, aby se zachránil," řekl novinářům před budovou divadla jeden z cestujících Sergio Amarotto. "Je to hlupák a svým způsobem zločinec," řekla další cestující Francesca Bertagliaová na adresu kapitána, který je mimo jiné stíhán za opuštění plavidla před evakuací cestujících.

Soud začal řešit případ havárie lodi Costa Concordia

 

Autor: ČTK

3.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies