Příliš mnoho kávy může vyvolat halucinace
Ilustrační foto Autor: Archiv
18.1.2009 07:30
Londýn – Lidé, kteří pravidelně pijí velké množství kávy, mají zřejmě vyšší pravděpodobnost, že uvidí duchy anebo začnou slyšet divné hlasy.
Podle výsledků britské studie, která pátrala po příčinách halucinací, je možné, že na rozvoji této duševní poruchy má svůj podíl právě velmi vysoký příjem kofeinu. Studii, její výsledky zveřejnil odborný list Personality and Individual Differences, realizoval tým odborníků z univerzity v Durhamu.
Přestože odborníci považují za pravděpodobné, že na propuknutí halucinací má svůj podíl zvýšený příjem kofeinu, nepodařilo se jim tuto skutečnost plně prokázat. Když se lidský organismus dostane do stresové situace, uvolňuje tělo v kůře nadledvin hormon zvaný kortizol. Po konzumaci kofeinu ho ovšem tělo vytváří podstatně větší množství. Právě nadprodukce kortizolu může být příčinou halucinací.
Je ovšem zapotřebí vzít v úvahu fakt, že kofein neobsahuje pouze káva, ale také čaj, čokoláda, některé druhy limonád a energetické nápoje. Podle odborníků, kteří studii prováděli, je možný také jiný výklad – lidé, kteří se cítí více stresovaní, jednoduše pijí větší množství kávy.
Autor: Daniela Krolupperová
Pošlete odkaz přátelům
Diskuse
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY
CELEBRITY
Darida mi nominaci zamotal, přiznal po výhře nad Izraelem trenér Bílek
PŘÍMO Z HARTBERGU | V úterý má oznámit konečnou nominaci na EURO, ovšem jak sám přiznává, ještě není… celý článek ›
Maskovaní muži přepadli podnikatele: Jeden z nich zemřel
Smrtí jednoho z útočníků skončilo loupežné přepadení podnikatele Jaroslava Papouška (50) z Litoměřic. V… celý článek ›
Paris Hilton si hraje na Brigitte Bardot. A to ani neumí napsat její jméno!
Činnost kontroverzní dědičky hotelového impéria Paris Hilton (31) na filmovém festivalu v Cannes zatím… celý článek ›
Známe přesné datum Ježíšovy smrti, tvrdí vědci
Ježíš zemřel v pátek 3. dubna roku 33. V ten den "chrámová opona se roztrhla vpůli odshora až dolů, země… celý článek ›
