Kometa Pan-STARRS se přiblížila Zemi, vidět u nás bude od čtvrtka

Mys Canaveral (USA) – Nedávno objevená kometa s názvem Pan-STARRS se v úterý nejvíce přiblížila k Zemi. Informovala o tom agentura Reuters. Kometa směřující ke Slunci podle ní bude pro obyvatele severní polokoule viditelná od čtvrtka.

6.3.2013 4

Ilustrační fotografie.Foto: www.astro.cz

Vesmírný útvar, oficiálně známý jako C/2011 L4, se v úterý Zemi přiblížil na 161 milionů kilometrů. Do takové blízkosti se podle všeho kometa, která se při směřování ke Slunci stává stále jasnější, dostala zatím vůbec poprvé. Ke Slunci by se měla přiblížit až na 45 milionů kilometrů.

Z jižní polokoule je kometa viditelná již dnes i pouhým okem; v současnosti je prý jasná jako hvězdy Velkého vozu. Na severní polokouli se lidé dočkají od čtvrtka, i když nejlépe prý útvar bude vidět až v další části března.

Vedle tělesa Pan-STARRS by letos ze Země měla být vidět také kometa ISON, která se naší planetě přiblíží v listopadu. Pokud ji nezničí Slunce, mohla by být dokonce tak jasná jako Měsíc.

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
Společnost ČEPS staví tyto ochranné transformátory v rozvodně Hradec u Kadaně. Právě na propojení s Německem totiž vzniká nejvíc neočekávaných přetoků elektrické energie.

Němci a Rakušané se dohodli o nás bez nás, zlobí se ČEPS

Marian Kotleba, vůdce extremistické strany Lidová strana Naše Slovensko.

Slovenský generální prokurátor chce zakázat Kotlebovu stranu

Obama v Berlíně: Nemůžeme se skrýt za zdí

Bývalý americký prezident Barack Obama se v Berlíně setkal s kancléřkou Angelou Merkelovou a na společné debatě před zraky tisíců diváků vyzval k větší otevřenosti.

Černý den pro biologického otce z Nigérie. Ústavní soud mu neuznal otcovství

Občan Nigérie se u Ústavního soudu nedomohl uznání otcovství k dítěti, jež zplodil s Češkou. Ta byla v době intimního vztahu v manželském svazku, a právě proto – dle verdiktu nejvyšší soudní instance – nelze uznat stěžovatelovo otcovství.

Útok v Manchesteru: Britská policie přerušila spolupráci s Američany

Policie vyšetřující bombový útok na halu v britském Manchesteru přestala sdílet informace s USA po úniku do médií. Britští představitelé byli rozhořčeni, když se objevily fotografie haly těsně po útoku v amerických médiích. Podle posledních informací atentátník Salmán Abádí cestoval přes Prahu do Německa.

Dopravní policisté dostali "nová" auta. Audi A6 s šestiválci mají hlídat dálnice

Flotilu služebních aut dopravní policie rozšířilo deset "nových" vozů. Jde o starší stroje Audi A6, které ještě nedávno sloužily u Ochranné služby Policie ČR a využívaly se především pro doprovody oficiálních zahraničních delegací.