Kometa Pan-STARRS se přiblížila Zemi, vidět u nás bude od čtvrtka

Mys Canaveral (USA) – Nedávno objevená kometa s názvem Pan-STARRS se v úterý nejvíce přiblížila k Zemi. Informovala o tom agentura Reuters. Kometa směřující ke Slunci podle ní bude pro obyvatele severní polokoule viditelná od čtvrtka.

6.3.2013 4

Ilustrační fotografie.Foto: www.astro.cz

Vesmírný útvar, oficiálně známý jako C/2011 L4, se v úterý Zemi přiblížil na 161 milionů kilometrů. Do takové blízkosti se podle všeho kometa, která se při směřování ke Slunci stává stále jasnější, dostala zatím vůbec poprvé. Ke Slunci by se měla přiblížit až na 45 milionů kilometrů.

Z jižní polokoule je kometa viditelná již dnes i pouhým okem; v současnosti je prý jasná jako hvězdy Velkého vozu. Na severní polokouli se lidé dočkají od čtvrtka, i když nejlépe prý útvar bude vidět až v další části března.

Vedle tělesa Pan-STARRS by letos ze Země měla být vidět také kometa ISON, která se naší planetě přiblíží v listopadu. Pokud ji nezničí Slunce, mohla by být dokonce tak jasná jako Měsíc.

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
Pomoc s ochranou státních hranic by měly „slušně nabídnout" Řecku ostatní země Evropské unie ve chvíli, kdy to Atény samy nezvládají. Při příchodu na dnešní mimořádný summit EU k migrační problematice to prohlásil maďarský premiér Viktor Orbán.

Brusel kárá Maďarsko. Jak skončí spor o vysoké školy?

Bezpilotní letoun - dron. Ilustrační foto.

Policie chce na pomoc nové drony. Nejenom k ochraně prezidenta

Trump chce odejít z NAFTA. Největší obchodní dohoda světa možná skončí

Bílý dům chce odstoupit od severoamerické dohody o volném obchodu. Největšímu obchodnímu uskupení světa tak možná hrozí zánik. Podle amerického prezidenta Donalda Trumpa je smlouva pro Ameriku nevýhodná a brání ve vytváření nových pracovních míst.

Smutná zpráva z filmového světa. Zemřel Jonathan Demme, režisér Mlčení jehňátek

Jonathan Demme, režisér oscarového Mlčení jehňátek, dnes zemřel v New Yorku. Bylo mu 73 let. Příčinou úmrtí byly komplikace s rakovinou jícnu.

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Českou televizi povede od začátku října po dobu dalších šesti let opět její stávající ředitel Petr Dvořák. V druhém kole volby generálního ředitele veřejnoprávní televize získal od Rady České televize maximum patnácti možných hlasů.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.