Kometa Pan-STARRS se přiblížila Zemi, vidět u nás bude od čtvrtka

Mys Canaveral (USA) – Nedávno objevená kometa s názvem Pan-STARRS se v úterý nejvíce přiblížila k Zemi. Informovala o tom agentura Reuters. Kometa směřující ke Slunci podle ní bude pro obyvatele severní polokoule viditelná od čtvrtka.

6.3.2013 4

Ilustrační fotografie.Foto: www.astro.cz

Vesmírný útvar, oficiálně známý jako C/2011 L4, se v úterý Zemi přiblížil na 161 milionů kilometrů. Do takové blízkosti se podle všeho kometa, která se při směřování ke Slunci stává stále jasnější, dostala zatím vůbec poprvé. Ke Slunci by se měla přiblížit až na 45 milionů kilometrů.

Z jižní polokoule je kometa viditelná již dnes i pouhým okem; v současnosti je prý jasná jako hvězdy Velkého vozu. Na severní polokouli se lidé dočkají od čtvrtka, i když nejlépe prý útvar bude vidět až v další části března.

Vedle tělesa Pan-STARRS by letos ze Země měla být vidět také kometa ISON, která se naší planetě přiblíží v listopadu. Pokud ji nezničí Slunce, mohla by být dokonce tak jasná jako Měsíc.

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
eet

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.