Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kommersantu vyhodil novináře za výpady proti Putinovi

Moskva- Dva přední novináři špičkového ruského listu Kommersant byli propuštěni za publikování článků v době předvolební kampaně, které údajně hrubě napadaly premiéra Vladimira Putina.

13.12.2011 2
SDÍLEJ:

Ruský premiér Vladimir Putin.Foto: ČTK

Oznámil to dnes internetový deník Gazeta.ru. Redakce prý na propouštění reagovala protestním dopisem adresovaným majiteli tiskového holdingu, miliardáři Ališeru Usmanovovi.

Usmanov vyhodil za údajné hanobení předsedy vlády šéfredaktora Maxima Kovalského z týdeníku Kommersant-Vlasť, hojně čtené pondělní analytické přílohy deníku Kommersant, a šéfa tiskové skupiny Kommersant Andreje Galijeva. Propuštění obou novinářů má platnost od pondělí 12. ledna.
Majitel odůvodnil propuštění tím, že v několika posledních číslech příloha Kommersant-Vlasť publikovala řadu materiálů, které považoval za porušení novinářské etiky. Šéf vydavatelství Kommersant Děmjan Kudrjavcev podal výpověď sám.

Podle moskevských novinářů redaktoři novin zaslali vedení holdingu dopis s žádostí, aby jim byly sděleny důvody propuštění jejich kolegů. Chtějí vědět, kdo přijde na jejich místo, a jaká bude příští redakční politika. Vydavatelství zároveň dávají ultimátum: pokud do dvou dnů na dopis nezareaguje, své výhrady zveřejní. Mnozí ze signatářů rovněž hrozí odchodem z redakce.

Podle internetového serveru News.ru se majiteli Kommersantu nelíbila především provokativní fotografie v posledním čísle týdeníku, která urážela premiéra Putina. Doprovázela ji reportáž o podvodech v parlamentních volbách ze 4. prosince a byl na ní zřetelně vidět volební lístek se zakřížkovaným čtverečkem u opoziční liberální strany Jabloko; přes celý lístek byla ovšem červeně napsaná výzva "Putine, jdi do píči".

List zveřejnil také předvolební nápis z londýnských ulic, kde žije mnoho Rusů zejména z řad odpůrců nynější vlády, který slovní přesmyčkou Putina uráží.
"Tyto materiály hraničí s plytkým chuligánstvím," prohlásil Usmanov, který se dosud do chodu svých tiskovin nikdy nevměšoval.
Vítězství Putinovy strany Jednotné Rusko, která podle oficiálních údajů získala 49 procent hlasů, vyvolalo v zemi mohutné protesty za účasti desítek tisíc lidí proti údajným volebním podvodům. Vládní tábor v pondělí uspořádal v Moskvě rovněž početnou demonstraci na podporu prezidentské kandidatury Vladimira Putina

Autor: ČTK

13.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
13

Vánoční dárky z e-shopu. Dejte si pozor na termíny dodání i obchodní podmínky

Ilustrační foto.
10

E-recept už spolkl miliardu. Víc, než přiznává stát, tvrdí expert

Dolínek vs. Černochová a žehnání azylu: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 16. října 2017.

Ťok připustil zavedení režijek i v soukromých vlacích

Čelní střet o režijní jízdenky na dráze mezi ministerstvem dopravy a železničními odbory se odsunul na povolební týden, ačkoliv první schůzka obou stran byla plánována už na týden minulý.

AKTUALIZUJEME

Změna v rakouských volbách. Sociální demokraté jsou nakonec druzí

Sociální demokraté poskočili v předčasných rakouských parlamentních volbách na druhé místo, ačkoliv se po neděli zdálo, že budou až třetí. Vyplývá to z předběžných konečných výsledků, které dnes v noci zveřejnilo rakouské ministerstvo vnitra. Změna nastala po započtení více než 750 tisíc korespondenčních hlasů.

Chanov opět trápí štěnice. Radnice celé sídliště proti hmyzu vystříká

Město Most chce vyhubit štěnice a šváby v devíti panelových domech. Hmyz opakovaně zamořuje i další lokality v okresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení