VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Křesťané mohou denně známkovat na internetu Boha

Varšava – Křesťané z celého světa mohou známkovat prostřednictvím internetu Boha. Stvořitel dostává známky hlavně v závislosti na tragédiích.

10.7.2009
SDÍLEJ:

Wi-fi. Bezdrátový internet nabízejí mnohé restaurace či bary vedle nápojového a jídelního lístku.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Pokud je klid a nic vážného se ve světě neděje, dostává dobré známky, jestliže ale spadne letadlo, umírají lidé při zemětřeseních a jiných katastrofách, známky jsou velmi špatné.

Na americkém portálu ratethegod.com je zaregistrováno 700 000 uživatelů, z toho každý desátý je Polákem. Průměr všech známek tvoří takzvaný index Boha. Ten rychle roste, když si lidé pořídí automobil, dostanou novou práci nebo mají za sebou vydařené rande.

Portál funguje už rok. Každý návštěvník může dát Bohu známku ve stupnici od minus pěti do plus pěti. Index je podle psychologů jistým barometrem nálady ve společnosti.

Poprvé Bůh obdržel velmi špatné známky loni během zemětřesení v Číně. Tehdy se index prudce snížil na 0,958 bodu, protože téměř každý čtvrtý uživatel dal Bohu nejhorší možnou známku. „Lidé reagují na špatné zprávy s většími emocemi než na dobré. Známky, které dostává stvořitel, jsou převážně odvetou za špatné věci, špatné zkušenosti, které prožili,“ vysvětlil Tomasz Fernowicz, který se zabývá projektem Rate The God (ohodnoť Boha) na území Polska.

Zdůraznil, že známky od Poláků byly velmi nízké například během války v Gruzii. Pozitivním pohledem na Boha otřásla také světová hospodářská krize, která začala loni na podzim.

Na portálu lze najít mnoho vzkazů, v nichž se lidé bezprostředně obrací k Bohu. Sociolog Edward Ciupak míní, že uživatelé, kteří hodnotí Boha, to vůbec neberou jako zábavu. „Tímto způsobem hledají nějaký kontakt se svátostí. Kdysi spokojení věřící stavěli Bohu kaple a sochy a nespokojení rozpoutávali války. Nyní mohou vyjádřit svůj vztah k Bohu tak, že ho bodují,“ vysvětlil.

Podle psychologa Zbigniewa Neckého je hodnocení jistým druhem reflexe a bilancování vlastního života. Velký zájem o portál vysvětluje tím, že lidé jsou rádi, pokud mohou vlastní neúspěchy na někoho svalit. „A nejlépe na stvořitele. Bolí nás zub? Někde vybuchla válka? Minus pět bodů pro Boha a hned je nám lépe,“ shrnul psycholog.

Autor: ČTK

10.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Nečas a Jana Nagyová (dnes Nečasová).
11 8

Jana Nečasová znovu stojí před soudem. Předchozí rozsudky byly zrušeny

Andrej Babiš.
6 18

Úřad v Černošicích začal prošetřovat Babišovo majetkové přiznání

AKTUALIZOVÁNO

Budvar má nového šéfa, Petr Dvořák byl manažerem v Prazdroji

Ministr zemědělství Marian Jurečka v pondělí představil nového ředitele Budějovického Budvaru. Stane se jím Petr Dvořák, bývalý šéf mezinárodního marketingu Plzeňského Prazdroje. Informaci Deníku potvrdila mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Zvýšování platů učitelů i růst rozpočtu vysokých škol. Valachová ocenila dohodu

Rozpočtové plány státu na příští tři roky zahrnují podle ministryně školství Kateřiny Valachové (ČSSD) navýšení financí na změny ve školství o 3,5 miliardy i další dvě miliardy na profesní podporu učitelů. S výsledkem dnešního jednání vlády je spokojena.

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies