VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kyjev zakázal 14 ruským televizím vysílat na Ukrajině

Kyjev - Ukrajina zakázala vysílání 14 ruských televizí v ukrajinských kabelových sítích. Oznámila to dnes agentura Reuters s odvoláním na poradce ukrajinského ministerstva vnitra Antona Heraščenka, podle kterého ruské stanice šíří válečnou propagandu. Zákaz 14 stanic, mezi kterými jsou například stanice Russia Today či Life News, má být dočasný, není však jasné, dokdy má platit.

19.8.2014 41
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

"Jako nezávislý svrchovaný stát Ukrajina smí a musí bránit svůj mediální prostor před agresí z Ruska, která úmyslně vyvolává zášť a neshody mezi ukrajinskými občany," uvedl Heraščenko na Facebooku. Na druhé straně podle něj ani jedná ukrajinská televize nebyla vpuštěna do ruských sítí.

Právě televizní zprávy sehrávají klíčovou roli v tom, jak veřejnost vnímá konflikt na Ukrajině - a ruské stanice od únorového svržení proruského prezidenta Viktora Janukovyče označují nový režim v Kyjevu za fašistickou juntu a separatistické povstání na ruskojazyčném východu země líčí jako důsledek křivd a násilí, spáchaných Kyjevem na krajanech.

Zákazy vysílání se úřady obou zemí častují už od ruské anexe Krymu. Na poloostrově, ovládnutém ruskými vojáky a proruskými separatisty, místní úřady vypnuly už počátkem března ukrajinské programy, prý "z právních a morálních důvodů". Koncem března zase kyjevský soud pozastavil vysílání několika ruských státních a polostátních televizí na Ukrajině. Tyto stanice bývají vnímány jako nástroj kremelské propagandy. Moskva vzápětí protestovala proti porušení lidských práv a svobod.

Kyjevské úřady za důvod pozastaveného vysílání ruských stanic na Ukrajině označovaly národní bezpečnost; podezíraly stanice z šíření separatismu na jihovýchodu země, kde se převážně hovoří rusky. Většina ukrajinských operátorů údajně vyřadila ruské stanice z kabelových sítí ještě před soudním příkazem.

Autor: ČTK

19.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 41
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies