VYBERTE SI REGION

Letadlu vysadily všechny motory, nepřežily dvě osoby

Moskva - Dva mrtvé a desítky zraněných si v sobotu v Moskvě vyžádalo nouzové přistání letounu Tu-154 se 155 osobami na palubě. Nouzový manévr následoval poté, co letadlu vysadily všechny tři motory. Podle moskevského rozhlasu je sedm až deset zraněných v kritickém stavu.

4.12.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Celkem muselo být hospitalizováno 83 osob, podle moskevského rozhlasu je sedm až deset zraněných v kritickém stavu.

Stroj ruské letecké společnosti Dagestan Airlines podle tiskových agentur vzlétl z moskevského letiště Vnukovo směrem na Kavkaz; podle některých zdrojů do Machačkaly, podle jiných na letiště Mineralnyje Vody. Krátce po startu mu ale vypověděl službu jeden motor a piloti raději zamířili na záložní letiště v Domodědovu u Moskvy. Během přibližovacího manévru postupně vysadily další dva motory, vypadly generátory na výrobu elektřiny a navigační systém.

Podle očitých svědků stroj po tvrdém dosednutí sjel z přistávací dráhy, narazil do oplocení a jeho trup se rozlomil; zavazadla cestujících byla rozhozena do vzdálenosti desítek metrů. Výbuch ani požár však nenásledovaly. K letadlu se pak sjely hasičské a policejní vozy a sanitky.

Podle agentury ITAR-TASS se na palubě letounu nacházelo 160 cestujících a devět členů posádky. V okamžiku nouzového přistání nebyly na letišti nejpříznivější povětrnostní podmínky a Domodědovo hlásilo nízkou oblačnost.

Většina raněných utrpěla pohmožděniny a psychický otřes. Na místě jim pomáhali psychologové. Vážně zraněné podle moskevského rozhlasu sanitky převezly do nemocnic, přepravu však komplikovalo sněžení a zácpy na silnicích.

Na letiště byl vyslán štáb pro likvidaci havárie a dohled nad vyšetřováním převzal generální prokurátor Jurij Čajka.

Příčiny selhání motorů dosud nejsou jasné. Úřady předběžně vyloučily teroristický útok. Podle letiště Vnukovo zkoušky mezitím potvrdily, že i palivo bylo v pořádku. Daný stroj měl za sebou sice roky služby v Kazachstánu a v Bulharsku, ale loni podle Dagestánců postoupil generální opravu, takže měl být v pořádku. Předpokládá se, že více jasna do havárie vnesou údaje z palubních záznamníků, tzv. černých skříněk.

Dagestánské aerolinky vypravily do Moskvy náhradní letadlo, aby převzalo nezraněné pasažéry. Odletět budou moci nejdříve v neděli.

Nouzové přistání Tu-154 na několik hodin vyřadilo z provozu jednu ze dvou přistávacích a vzletových drah na Domodědovu, nicméně letiště zůstalo v provozu.

Letadlo Tu-154 nemá dobrou pověst

Letoun typu Tu-154 figuroval letos v dubnu i v havárii u Smolenska, při které zahynul polský prezident Lech Kaczyński a dalších 95 lidí na palubě vládního letadla.

Hlavní ruský přepravce Aeroflot již tyto stroje vyřadil ze své flotily, nicméně „tůčka“ zůstávají nejčastějším typem u menších leteckých společností v Rusku i v dalších postsovětských státech. Kvůli nadměrnému hluku svých motorů však už nesmějí létat do Evropské unie.

Autor: ČTK

4.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies