VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letecké společnosti po tragédii mění bezpečnostní pravidla

Oslo/Praha – Letecké společnosti dnes po úterním pádu letounu německého dopravce Germanwings začaly zavádět pravidlo, že pilot nesmí být za letu v kokpitu nikdy sám. Zavedení opatření dnes oznámily například britský nízkonákladový dopravce EasyJet a také norské, islandské či kanadské aerolinky. Pád stroje německé nízkonákladové společnosti v úterý podle vyšetřovatelů úmyslně způsobil druhý pilot airbusu, když v kokpitu zůstal sám.

26.3.2015 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Mezi prvními dnes oznámil změnu pravidel norský letecký přepravce Norwegian Air Shuttle. Od nynějška budou muset být v pilotních kabinách letounů norské společnosti vždy nejméně dva členové posádky. „To znamená, že když jeden z pilotů kokpit opustí, například aby si odskočil na toaletu, jeden z členů posádky musí do pilotní kabiny přijít," řekla dnes agentuře DPA mluvčí norské firmy.

S platností od pátku zavádí povinnou přítomnost alespoň dvou členů posádky v kokpitu společnost EasyJet. „Toto rozhodnutí bylo učiněno po konzultaci s úřadem pro civilní letectví," citovala ze sdělení firmy agentura AFP.

Zavedení obdobného opatření dnes podle AFP oznámily také islandské aerolinky Icelandair a francouzská společnost Air Transat. Naopak rakouské společnosti Austrian Airlines (AUA) a Niki zatím vyčkávají. „Zatím je příliš brzy," řekl agentuře APA mluvčí AUA, která je stejně jako Germanwings dceřinou společností německé Lufthansy.

Evropské předpisy

V současnosti evropské předpisy nenařizují neustálou přítomnost alespoň dvou osob v kokpitu. Zavést takovou povinnost může podle AFP pouze Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA).

Francouzský žalobce pověřený vyšetřováním tragédie úterního letu z Barcelony do Düsseldorfu dnes oznámil, že pád stroje úmyslně způsobil druhý pilot airbusu. Když se kapitán letu vzdálil, druhý pilot, podle aktuálních údajů pouze 27letý, v kokpitu zůstal sám a kolegu už nevpustil zpátky. Přitom stroj předčasně navedl ke klesání.

Šéf koncernu Lufthansa Carsten Spohr dnes na tiskové konferenci k dosavadním výsledkům vyšetřování zřícení stroje dceřiné společnosti řekl, že podle jeho znalostí je u evropských leteckých společností povinná přítomnost nejméně dvou osob v kokpitu výjimečná.

Na palubě letounu, který se zřítil ve francouzských Alpách, bylo 150 lidí, z toho podle aktualizovaných informací 75 Němců a 52 osob se španělským občanstvím. Mezi pasažéry byli lidé více než tuctu národností.

Autor: ČTK

26.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Déšť

Dešťovka. Obyvatelé suchých oblastí si rozdělí sto milionů

Protesty ve Skopji skončily násilím
1

V makedonském parlamentu došlo k bitce, zraněno bylo minimálně deset lidí

Česká reprezentace na úvod porazila Finsko

Vítězstvím 3:2 nad Finskem vstoupili čeští hokejisté do závěrečného turnaje Euro Hockey Tour, kterým jsou Carlson Hockey Games v Českých Budějovicích. Druhý zápas odehraje náš národní tým v sobotu proti Švédsku (17).

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

Nejvyšší soud zrušil odsuzující verdikt nad lobbistou Markem Dalíkem poté, co vyhověl jeho dovolání i dovolání šéfa žalobců Pavla Zemana. Případ vrátil pražskému vrchnímu soudu, který Dalíka poslal na čtyři roky do vězení za pokus o podvod. Odvolací soud bude muset znovu přezkoumat právní kvalifikaci, na jejímž základě byl odsouzen. Oznámil to předseda trestního kolegia NS František Púry. Podle něj může soud trest zmírnit, ponechat stejný i zpřísnit.

Kdo hodně cvičí, nástroj si ničí, věří Kabáti

/ROZHOVOR/ Po čtyřech letech vyrazí na velké halové turné nejúspěšnější česká rocková kapela Kabát. Obsáhne devatenáct zastávek a ode-hraje se v průběhu měsíců října a listopadu. Vypráví o něm zpěvák Pepa Vojtek.

Jihokorejci chtějí stavět Dukovany. Nezdržujeme a nezdražujeme, slibují

Tři roky poté, co ČEZ zrušil tendr na dostavbu Temelína, začíná jaderný maraton nanovo. Zatím jen opatrně a zdvořilostním představováním. Bitva o jednu z největších zakázek v dějinách ČR ale bude možná ještě ostřejší než minule.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies