VYBERTE SI REGION

Letiště na umělém ostrově v Temži? Plán má stoupence

Londýn - Londýn by mohl mít nové letiště na umělém ostrově v ústí Temže. Oblíbený plán londýnského starosty Borise Johnsona získává stoupence ve vládě a podle britských médií zahájí vláda v březnu konzultace, které počítají i s variantou nového letiště v ústí Temže východně od hlavního města.

19.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Boris Johnson poprvé navrhl kontroverzní plán v roce 2008. S obdobným návrhem přišel také slavný architekt Norman Foster.

Nejrušnější evropské letiště v Heathrow na západě Londýna je chronicky přetížené a funguje na hranici své kapacity. Nynější vláda navíc z ekologických důvodů vyloučila plány na postavení třetí dráhy v Heathrow.

Odpůrci zdůrazňují, že letiště by způsobilo škody unikátnímu ekosystému v ústí řeky a jeho výstavba by byla mimořádně nákladná a dlouhá.

Vláda premiéra Davida Camerona se zatím stavěla k výstavbě nového letiště rezervovaně. List The Daily Telegraph ale napsal, že Cameron hodlá návrh "Borisova ostrova", jak se navrhovanému letišti přezdívá, předběžně podpořit.

Vláda chtěla již začátkem ledna oznámit konzultace o strategii letecké dopravy souběžně s oznámením o projektu nové rychlodráhy na sever Anglie. Proti se ale postavil liberálnědemokratický vicepremiér Nick Clegg s tím, že celá věc není dostatečně promyšlená, uvedl The Daily Telegraph.

Boris Johnson dnes řekl, že výstavba letiště by mohl trvat jen šest let, jako vybudování letiště v Hongkongu. Podle něj by do něj mohly investovat státní investiční fondy, například Číny nebo Brazílie. Británie by nicméně na každý pád musela vybudovat infrastrukturu pro spojení letiště s Londýnem.

Podle odhadů londýnské radnice se zvýší počet cestujících na londýnských letištích ze 140 milionů v roce 2010 na 400 milionů v roce 2050.

Autor: ČTK

19.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies