Deník

Letošní červenec byl podle NASA nejteplejší v historii

Washington - Letošní červenec byl nejteplejším měsícem v zaznamenané historii. V pondělí to oznámil americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Podle něj už deset měsíců v řadě padají rekordy pro nejvyšší zaznamenanou globální teplotu v dané roční době.

16.8.2016 1

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Letos v červenci byla podle NASA globální teplota o 0,84 stupně Celsia vyšší než byl průměr za roky 1950 až 1980. To je o 0,1 stupně víc, než o kolik přesáhla teplota dlouhodobý průměr v dosud rekordních měsících, tedy v červenci 2015 a v červenci 2011.

Podle odborníků citovaných agenturou AP stojí za teplotním rekordem především klimatické změny způsobované spalováním fosilních paliv. K nezvykle vysoké teplotě ale přispěl i silný vliv jevu El Niňo. Ten je přirozeným fenoménem, který jednou za několik let způsobí ohřátí vod v Tichém oceánu, což ovlivňuje počasí na celém světě.

Podle NASA už deset měsíců v řadě překonalo rekord globální teploty v daném období. Na zvyšování celosvětové teploty upozornil na počátku srpna také americký Národní úřad pro oceány a ovzduší (NOAA). Podle něj v souvislosti s oteplováním dále klesal objem ledového území v Arktidě a ledovců po celém světě.

16.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
lezení ve Víru na Bystřicku

Nad přehradu se po ferratách dostanou i děti

Fanoušci Slavie.

Nová, lepší a napínavější. Začíná fotbalová liga

Velký objev? Astronomové zřejmě našli nový měsíc mimo naši sluneční soustavu

Tým amerických astronomů nejspíše objevil "kandidáta" na měsíc mimo sluneční soustavu. Těleso se svou hmotností a velikostí přibližuje planetě Neptun a krouží kolem planety velikosti Jupitera.

Jágr Ocelářem? Třinec potvrdil zájem

Nepříliš pravděpodobná varianta, přesto by byl hřích se o ni nepokusit. Asi takhle nyní přemýšlí v hokejovém Třinci, který podle médií patří mezi aspiranty na služby hvězdného českého útočníka Jaromíra Jágra.

Pachatele loupežného přepadení zadrželi policisté v Malíně. Pomáhal i vrtulník

Kroužení policejního vrtulníku nad Kutnou Horou a příměstskými částmi Sedlec a Malín vzbudilo rozruch v pátek ráno. Když se k tomu rozezněly houkačky, bylo jasné, že strážci zákona se vydali do akce.

Babišovu svatbu má na Čapím hnízdě rušit technoparty

Nerušenou zábavu hostů při veselce Andreje Babiše s jeho dlouholetou partnerkou Monikou v Čapím hnízdě v sobotu 29. července možná naruší další z takzvaných techoparty.