Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé si z hořícího letadla brali zavazadla, piloti je kritizují

Las Vegas – Nelibost pilotů společnosti British Airways a kritiku veřejnosti vzbudili pasažéři hořícího letounu, kteří si s sebou v úterý během evakuace na letišti v Las Vegas stihli vzít kabinová zavazadla. Někteří cestující dokonce neváhali a z úložných prostor nad sedadly brali i kufříky na kolečkách, informují světová média.

10.9.2015
SDÍLEJ:

Letadlu společnosti British Airways začal během přípravy na start hořet jeden z motorů.Foto: ČTK/AP/Eric Hays

Letadlu mířícímu do Londýna začal během přípravy na start hořet jeden z motorů. Kapitán Chris Henkey stroj zastavil a nařídil evakuaci. Všech 159 cestujících na palubě i posádka stihli letadlo za několik minut opustit nouzovými východy pomocí skluzavek.

„Udělal jsem to jediné správné, popadl jsem ženu a utíkal," uvedl na Facebooku jeden z pasažérů, bývalý novinář Sid Langley. Někteří pasažéři, pro které Langley neměl příliš lichotivý výraz, ale podle něj zdržovali a ze skříněk nad hlavami „dolovali" příruční zavazadla. Podle britského listu The Independent to dokazují i fotografie z evakuace.

Nezodpovědní cestující vzbudili ostrou kritiku i na sociálních sítích. Někteří diskutéři se jich ale zastávali, neboť nikdo prý neví, jak by se zachoval v panice.

Porušení zákona

V bezpečnostních instrukcích British Airways, které posádka letadla cestujícím sděluje před startem, se přitom podle britského tisku uvádí, že v případě nouzové situace mají cestující „rychle směřovat k nejbližšímu dostupnému východu a nic s sebou nebrat". Kufry na kolečkách by navíc mohly snadno natrhnout nafukovací skluzavku a znemožnit tak její použití pro další cestující.

Podle předsedy asociace pilotů British Airways Brendana O'Neala by měly aerolinky v tomto směru dbát na výchovu cestujících a zdůrazňovat jim, jak je nebezpečné brát s sebou příruční zavazadla během evakuace. Pasažéři, kteří si při evakuaci berou ještě své osobní věci, prý navíc porušují zákon.

Třiašedesátiletý kapitán Chris Henkey je nyní v Británii oslavován jako hrdina. Kolos vážící 350 tun se mu podařilo zastavit za devět sekund. Britskému tisku řekl, že úterní let byl asi jeho posledním, ač měl v plánu pilotovat před plánovaným odchodem do důchodu ještě zpáteční let z Londýna na Barbados.

Dvě desítky lidí byly po nehodě převezeny do nemocnice, podle pracovníků letiště šlo většinou o lehká zranění způsobená během kvapného výstupu z letadla; někteří se nadýchali kouřových zplodin. Příčinu havárie teď vyšetřují americké úřady.

Autor: ČTK

10.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Aleš Juchelka dnes.
3 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si podobní, mají buldočí povahy

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

AKTUALIZOVÁNO

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů. Stal se prvním prezidentským kandidátem, který oznámil, že kandidaturu u ministerstva vnitra podal.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

/INFOGRAFIKA/ Nastává nejkritičtější období pro pěší. Loni zemřelo na silnicích 545 osob, z toho třetina večer či při snížené viditelnosti. Dny se krátí, objevují se mlhy a na horách i první sněhové přeháňky. A pro chodce i řidiče nastává období, kdy by se měli mít obzvláště na pozoru. Výzkumy totiž prokazují, že po setmění je riziko vzniku nehody až čtyřikrát vyšší než za dne.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení