VYBERTE SI REGION

Pátrací týmy zachytily signál černé skříňky z egyptského airbusu

Káhira - Francouzská pátrací loď dnes zachytila ve Středozemním moři signál černé skříňky z letadla společnosti Egyptair. Uvedli to francouzští a egyptští vyšetřovatelé. Stroj s 66 lidmi na lince Paříž-Káhira se zřítil 19. května nad Středozemním mořem krátce poté, co opustil řecký vzdušný prostor. Příčina nehody, při které podle dostupných zpráv zahynuly všechny osoby na palubě, není známa.

1.6.2016 AKTUALIZOVÁNO 1.6.2016
SDÍLEJ:

Mapa trasy letadla.Foto: ČTK/PA/Flightradar24

Do týdne by podle egyptského vyšetřovacího týmu měla do oblasti dorazit loď, která má speciální vybavení potřebné pro vytažení černých skříněk na hladinu. Zástupce společnosti Egyptair agentuře AP řekl, že další fází bude zjistit, kde přesně černé skříňky leží, pak bude zahájen pokus o jejich vyzdvižení.

Černé skříňky zaznamenávají data o průběhu letu a konverzaci v pilotní kabině. Jedině analýzy těchto skříněk umožní podle zdrojů agentury AFP vysvětlit příčinu neštěstí Airbusu A320.

Signál dnes zachytila vojenská loď Laplace, která do oblasti neštěstí dorazila v úterý. Je vybavena třemi ponornými systémy typu DETECTOR-6000, které dokáží zachytit zvuky až z hloubky 5000 metrů. Specializované plavidlo se nyní snaží upřesnit místo, kde důležité skříňky leží.

Černé skříňky mohou vysílat signál až 30 dní po pádu letadla, uvedl David Learmount ze specializovaného serveru Flightglobal.

Ihned po katastrofě se egyptská vláda a mnozí experti a média přikláněli k tomu, že se jednalo o atentát. Měli přitom na paměti, že loni v říjnu se radikální organizace Islámský stát přihlásila k bombovému útoku na letoun, v jehož troskách po odletu z Egypta zahynulo 224 převážně ruských turistů.

Nyní převažuje teze, že šlo možná o technickou závadu. Egyptský airbus totiž podle francouzských vyšetřovatelů krátce před náhlým zmizením z radarů a před pádem vyslal nouzové signály o kouři na palubě a o dalších možných selháních počítačového systému. Z těchto signálů ale není patrné, co bylo příčinou kouře.

Pátrací týmy zatím našly kusy letadla a části těl obětí, ale stále chybí trup airbusu a většina těl.

Autor: ČTK

1.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies