Identifikace obětí bude podle expertů trvat měsíce. Vyšetřovatelům se údajně podařilo shromáždit na místě neštěstí genetické informace asi poloviny mrtvých. Nyní bude nutné porovnat je se vzorky od pozůstalých. Zatím se nepodařilo nalézt černou skříňku registrující technická data letu, mimo jiné rychlost či průběh klesání sroje. Do jejího objevení podle úřadů stále zůstává možnou příčinou pádu stroje technická závada. Podle manažera společnosti Lufthansa, mateřské společnosti Germanwings, Kaye Kratkyho je ale možné, že skříňka silný náraz nevydržela a roztříštila se.

Do Francie podle společnosti Germanwings dorazilo už 325 rodinných příslušníků obětí. V hotelu v jihofrancouzském přístavu Marseille, asi 150 kilometrů jihozápadně od místa neštěstí u Seyne-les-Alpes, se o ně stará kolem 90 odborníků včetně psychologů, lékařů a duchovních. V případě zájmu je také doprovází na místo zřícení letadla.

Francouzský vyšetřovatel Jean-Pierre Michel dnes médiím po návratu ze setkání s německými kolegy sdělil, že vyšetřovatelé se nyní soustředí především na prověření zdravotního stavu druhého pilota, 27letého Andrease Lubitze. Chtějí prý zjistit, "co mohlo destabilizovat Andrease Lubitze nebo ho dohnat k takovému činu". Lubitz podle dosavadní verze vyšetřovatelů znemožnil kapitánovi airbusu přístup do pilotní kabiny a záměrně navedl stroj k nárazu do hor.

Policie v porýnském Düsseldorfu, kam letadlo z Barcelony směřovalo, vytvořila zvláštní tým s názvem Alpy, který povede vyšetřování případu na německé straně. Státní zástupce dnes také získal z univerzitní kliniky v Düsseldorfu Lubitzovu zdravotní dokumentaci.

Podle mluvčí nemocnice Lubitz před několika týdny vyhledal místní lékaře kvůli "vyjasnění diagnózy". V období od počátku února do 10. března prý lékaře univerzitní kliniky navštívil přinejmenším třikrát. Mluvčí ale popřela informace, že by se "Andreas L. v našem zařízení léčil s depresemi". Podle údajů vyšetřovatelů zamlčoval Lubitz svému zaměstnavateli jisté onemocnění. O jakou konkrétní nemoc se jednalo, ale nezveřejnili.

Státní zastupitelství v Düsseldorfu dnes oznámilo, že Lubitz se několik let před nastoupením kariéry pilota z povolání léčil kvůli sebevražedným sklonům. Z lékařských zpráv z poslední doby však podle mluvčího zastupitelství Ralfa Herrenbrücka vyplývá, že sebevražedné skony nebo agresivita vůči ostatním u Lubitze zaznamenány nebyly. Vyšetřovatelé také dosud neobjevili nic, co by ukazovalo na motiv Lubitzova činu, ani náznak onemocnění fyzické povahy.

V Německu se mezitím debatuje o tom, zda by neměla být uvolněna pravidla lékařské mlčenlivosti u příslušníků některých profesních skupin. "Piloti musí chodit k lékařům, které jim přidělí zaměstnavatelé. Tito lékaři musí být vůči zaměstnavateli a spolkovému úřadu pro letectví zbaveni lékařského závazku mlčenlivosti," řekl deníku Rheinische Post dopravní expert vládních křesťanských demokratů (CDU) Dirk Fischer.

Zdravotnický expert sociálních demokratů (SPD) Karl Lauterbach pak deníku Der Bild řekl, že lékaři by měli mít povinnost zaměstnavatele informovat o pracovní neschopnosti tam, kde jsou v sázce zdraví a životy lidí. Zvlášť to prý platí pro duševní nemoci a sebevražedné sklony.

Mezitím dnes pokračovalo vyzvedávání pozůstatků obětí neštěstí. Jejich identifikace by mohla podle odhadů expertů trvat až čtyři měsíce. "V závislosti na počtu kusů nalezených těl se časový rámec může pohybovat mezi dvěma a čtyřmi měsíci," řekl dnes DPA ředitel kriminalistického institutu francouzské policie François Daoust. "Je lepší pracovat tempem vědy, než příliš překotně, a vystavit se tak riziku, že se zmýlíme," řekl Daoust. Dosud se hovořilo o tom, že identifikace si vyžádá řádově týdny.