Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Makedonii opustila za více než deset let desetina obyvatel

Skopje - Makedonii legálně opustilo v letech 1998–2011 kolem 230.000 lidí, což je více než desetina obyvatelstva. Počet osob, které z této balkánské země odešly do zahraničí, ale bude zřejmě mnohem vyšší, protože údaj, který nedávno zveřejnil Evropský statistický úřad Eurostat, nezahrnuje ilegální migraci, napsal server BalkanInsight.

18.5.2013 3
SDÍLEJ:

Náměstí hlavního města Skopje.Foto: ČTK

Přibližně 170.000 z uvedených makedonských emigrantů dostalo podle Eurostatu povolení k dočasnému pobytu v zemích Evropské unie, zejména v Itálii, v Německu, v Rakousku a ve Slovinsku. V posledních několika letech se ale zvýšil i počet Makedonců, kteří v „nových vlastech" dostali občanství.

Eurostat ale upozornil, že makedonských migrantů by mohlo být podstatně více než „jen" 230.000. Tento údaj totiž nezahrnuje Makedonce, kteří žijí v zahraničí bez oficiálního povolení.

Odborníci se shodují v tom, že pro drtivou většinu lidí opouštějících tuto bývalou jugoslávskou republiku je hlavním motivem chudoba. V Makedonii se průměrný plat pohybuje kolem 300 eur (přibližně 7800 korun) a zemi sužuje vysoká nezaměstnanost, která postihuje 30 procent práceschopného obyvatelstva.

Autor: ČTK

18.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
4 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení