Malý asteroid se dnes přiblížil Zemi víc než Měsíc

Washington – Asteroid o průměru asi třiceti metrů se dnes večer přiblížil k Zemi víc než Měsíc. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uvedl, že minul naši planetu okolo 22:00 SEČ.

6.3.2014 1

Ilustrační fotografieFoto: ČTK

Objekt nazvaný 2014 DX110 se dostal k Zemi na vzdálenost necelých 350.000 kilometrů, zatímco průměrná vzdálenost měsíce je 385.000 kilometrů.

Podle astronomů však nešlo o nijak výjimečnou záležitost. „Za poslední rok se Zemi ještě více přiblížilo 21 malých asteroidů o velikosti jeden až 30 metrů," řekl listu USA Today Lindley Johnson z oddělení planetárních věd NASA.

Jeden z programů NASA se soustřeďuje na sledování asteroidů, které by Zemi potenciálně mohly ohrozit. Vědci z NASA identifikovali na 95 procent objektů větších než jeden kilometr v průměru, které by se mohly přiblížit Zemi. Zhruba tak velký asteroid zřejmě před 65 miliony let způsobil vyhynutí dinosaurů.

Vědci ale zdůrazňují, že kolize s podobně velkými asteroidy jsou velice vzácné a v dohledné budoucnosti takové riziko nehrozí, uvedla agentura AFP. Větším problémem jsou menší objekty, které nejsou tak snadno identifikovatelné. Podle NASA je na oběžných drahách blízkých Zemi asi 25.000 asteroidů o průměru aspoň 100 metrů; z nich bylo identifikováno asi 25 procent.

Loni v únoru dopadl u Čeljabinska v Rusku meteorit o průměru asi 19 metrů. Exploze uvolnila zhruba třicetkrát větší energii než výbuch atomové bomby svržené na Hirošimu.

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Premiér Bohuslav Sobotka.

Ministerstvo průmyslu povede do sjezdu ČSSD Sobotka sám, opozice návrh kritizuje

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Vybavení a spotřeba českých domácností: Auto vlastní dvě třetiny českých rodin

Praha - Zhruba dvě třetiny energií, které české domácnosti spotřebují, používají k vytápění. V roce 2015 to bylo 196 585 terajoulů. Průměrná energetická náročnost českých domácností od roku 1990 klesla o 28 procent na 65 gigajoulů na byt. Televizí, pračkou a ledničkou disponuje drtivá většina českých domácností.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

Evropský Úřad pro boj proti podvodům (OLAF) zvažuje, zda zahájí vyšetřování vůči kandidátovi německé sociální demokracie na kancléře Martinu Schulzovi kvůli některým jeho krokům z doby, kdy byl předsedou Evropského parlamentu.