VYBERTE SI REGION

Mladík mířící na policistu se Polsku nelíbí

Varšava - Způsob, jakým se na sebe v reklamě oděvní firma snaží upozornit, odsoudili odborníci i zástupci policie.

2.3.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Jan Vraný

Reklama na oblečení na skateboarding, na níž mladík drží pistoli u hlavy policisty a poroučí mu, aby klečel, vyvolala v Polsku značné kontroverze. Reklamu štětínské firmy Guru Gomez otiskl jeden skateboardový magazín shodou okolností v době, kdy se policisté stali terčem několika násilných útoků. Způsob, jakým se na sebe oděvní firma snaží upozornit, odsoudili odborníci i zástupci policie.

"Takový nápad dřímá v hlavě každého skateboardisty, nemají rádi policisty a pracovníky bezpečnostních agentur, kteří je vyhánějí z míst, kde by chtěli jezdit na skateboardu," řekl v listu Gazeta Wyborcza Lukasz Kosy, spolumajitel firmy Guru Gomez a jeden z autorů reklamy. "Sdělení je možná drsné, ale je to žert," obhajuje reklamu, na níž mladý skateboardista na strážce zákona křičí "Kleč, pse!".

Odbornice na reklamu Renata Ropská z Vyšší školy sociální psychologie ve Varšavě říká, že reklama je nebezpečná. "Nejde tu o znázornění mládežnické vzpoury, ona navádí, co udělat s těmi, kdo nám stojí v cestě," uvedla. Taková reklama podle ní do žádného časopisu nepatří, protože narušuje etický kodex reklamy i zákon, jež vymezuje pravidla pro činnost médií. Upozornila, že děti a mládež se reklamami dají velmi snadno ovlivnit.

Policisté čelí narůstající agresi

Fotografie se skateboardistou mířícím zbraní na klečícího strážce zákona silně zasáhla policisty, kteří čelí narůstající agresivitě ze strany zejména mladých lidí. Začátkem února na zastávce ve Varšavě 18letý mladík pobodal nožem policistu mimo službu, který se mu snažil zabránit v tom, aby hodil koš na odpadky do okna tramvaje. Vražda se stala ve dne, nikdo z přihlížejících policistovi, který zraněním později podlehl, nepomohl. O několik dnů později skupina výrostků nedaleko Plocku na severozápad od Varšavy zbila policistu, jenž je upozornil na to, že špatně zaparkovali auto. O uplynulém víkendu zase opilý 21letý muž v Jezioranech na severu země chtěl na policejní hlídku zaútočit motorovou pilou.

"Po vraždě policisty ve Varšavě je tato reklama mimořádně pobuřující, přezkoumáme, zda nejde o podněcování k trestnému činu," řekl Gazetě Wyborczé mluvčí policejního prezidia Mariusz Sokolowski.

Ministr spravedlnosti Krzysztof Kwiatkowski ve zpravodajské televizi TVN24 uvedl, že co se týče trestání za různé formy reklamy, byl by mimořádně opatrný. "Doufám, že všichni použijeme tu nejúčinnější metodu obrany před podobnou hloupostí - že Poláci nebudou oblečení té firmy kupovat," řekl Kwiatkowski.

Autor: ČTK

2.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Podle Chovance by video s Forejtem měli prověřit státní zástupci

Praha - Státní zastupitelství by mělo prověřit, zda se kompromitující video, na němž je údajně zachycen končící šéf hradního protokolu Jindřich Forejt, nemělo sloužit k vydírání. Novinářům to dnes ve Sněmovně řekl ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD). Nahrávkou by se podle něj měl zabývat i Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) kvůli Forejtově bezpečnostní prověrce.

Nazí brněnští veslaři nafotili kalendář. Třásli jsme se jak ratlíci, smáli se

Brno /FOTOGALERIE/ – Namísto pravidelného tréninku zapózovali před objektivy fotoaparátů. Veslaři z brněnského ČVK se svlékli při tvorbě týmového kalendáře s cílem rozšířit povědomí o tradičním jihomoravském klubu a zvýšit zájem o veslování.

Nejnovější kasino v Las Vegas „hlídá“ obří drak od českých sklářů

Las Vegas /FOTOGALERIE/- Čeští skláři z Kamenického Šenova se výrazně podíleli na podobě prvního kasina v čínském stylu, které vzniklo v americkém Las Vegas. Herně s desítkami stolů a stovkami automatů totiž vévodí tunový skleněný lustr ve tvaru čínského draka od tuzemské firmy Preciosa Lighting. Kasino oficiálně otevřelo své brány minulý víkend.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies