VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na internetu je možné vše. Nyní nabízí i služby pro mrtvé

Ženeva - Nová internetová služba má umožnit mrtvým lidem ozývat se prostřednictvím sociálních sítí svým žijícím blízkým. Je to jenom nové šílenství, nebo způsob, jak se v jednadvacátém století vyrovnáváme se smutkem ze ztráty, ptá se švýcarský list Tages-Anzeiger.

30.6.2012
SDÍLEJ:

Nová internetová služba má umožnit mrtvým lidem ozývat se prostřednictvím sociálních sítí svým žijícím blízkým. Foto: http://deadsoci.al/

Takové sítě, jako je Facebook nebo Twitter, umožní nejen živým komunikovat s živými, ale také mrtvým posílat vzkazy z virtuálního záhrobí. Podstata v sobě ovšem nemá nic okultního. Spočívá v tom, že žijící člověk si otevře účet na internetovém serveru Dead Social a začne ho „krmit" zprávami, u kterých si přeje, aby byly v určeném čase po jeho skonu odeslány příbuzným a přátelům prostřednictvím Facebooku, Twitteru či Google+.

Běžná budoucnost

Pokud se tato myšlenka ujme, mohla by se někdy v budoucnu stát běžnou – a třeba na narozeniny vašeho zesnulého otce se na jeho facebookovém účtu objeví nový vzkaz: „Hele, mám dneska narozeniny. Doufám, že jste nezapomněli. Napijte se za mě!" Vyskytnout se ovšem může i méně příjemný vzkaz, třeba něco jako: „Hele, já jsem možná mrtvej, ale stejně mi pořád dlužíš čtyři tácy. Najatý gorily už po tobě jdou."

Technicky je vše velmi jednoduché. Předem určená osoba jen musí potvrdit, že jste ze sebe setřásli svou smrtelnou schránku, čímž aktivuje váš účet na Dead Social, který pak začne posílat vzkazy v době, na kterou jste je naprogramovali. Je také možné vytvářet skupiny – například Vegani či vegetariáni posmrtného života (s podtitulem „pro lidi, co milovali zvířata za života a budou v tom pokračovat i po smrti").

Terapeutický účinek

Server Dead Social je dílem Jamese Norrise, který představil novou službu letos v dubnu na konferenci Next Web v Amsterdamu. Prvotní reakce zahrnovaly především zmatení a pobouření. Norris ale stále věří jedné věci: „Dead Social může mít terapeutický účinek jak na člověka, který své posmrtné zprávy píše, tak na ty, kdo je po jeho skonu budou číst."

A ač to zní morbidně a absurdně, možná celá tahle věc není až tak šílená. Smrt je jedním z nevyřešených problémů sociálních serverů. Co se stane s účty milionů lidí, kteří už nejsou mezi námi? Krom jiného zabírají spoustu počítačového prostoru. Možná v budoucnu bude možné je všechny uzavřít s výjimkou profilů těch lidí, kteří po sobě nechají v nějaké podobě „digitální poslední vůli".

Autor: ČTK

30.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Následky požáru
13

Ve Španělsku hoří národní park, tisíce lidí musely uprchnout

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
74 11

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Za kávu mu platí místo penězi dobrým skutkem. Inspirovala ho dalajlámova kočka

Dostat kávu, aniž by museli sáhnout do peněženky, mohou lidé od června na Zelném trhu. „U nás všichni platí dobrým skutkem," říká autor nápadu Libor Hoření.

AKTUALIZOVÁNO

V Newcastlu najelo auto do muslimů, na místě zůstalo šest zraněných

Šlo o další teroristický útok? V Newcastlu najel u sportovního centra Westgate automobil do chodců. Podle nejnovějších informací řidička zranila šest lidí, z toho tři děti. Na místě zrovna probíhaly oslavy konce ramadánu.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies