Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na poradách se prý o odposleších běžně mluvilo

Londýn – Skandál s nezákonnými odposlechy v zájmu bulváru se v úterý v Británii znovu dostal na pořad dne, když bylo zveřejněno, že na redakčních poradách teď už zastaveného listu News of the World se o nich běžně široce mluvilo.

16.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Dělo se to prý za přítomnosti jeho šéfredaktora Andyho Coulsona, který pak z listu přešel k nynějšímu konzervativnímu premiérovi Davidu Cameronovi jako poradce pro komunikaci. Cameronův úřad záležitost odmítl komentovat.

Dokument zveřejnila parlamentní komise pro média, jež se zabývá nezákonnými praktikami, jichž se dopouštěly listy News of the World a The Sun, patřící mediálnímu magnátovi Rupertu Murdochovi. Jde o dopis, který v roce 2007 poslal společnosti News International, zastřešující britskou část Murdochova impéria, bývalý novinář News of the World Clive Goodman, který si tehdy za nezákonné odposlechy odpykal čtyři měsíce vězení.

Podpora zavedených novinářů

Goodman píše, že Coulson mu slíbil, že mu zachová místo, pokud před soudem do případu nenamočí list jako takový, a že to nesplnil. Uvádí taky, že odposlechy prováděl s podporou zavedených novinářů listu a že se o odposleších za Coulsonovy přítomnosti na poradách běžně mluvilo, dokud Coulson otevřené řeči o nich nezakázal.

Coulson, který loni musil od Camerona odejít, když skandál začínal nabírat na obrátkách, při vyšetřování popřel, že o odposleších vě­děl.

Totéž tvrdil i Murdochův syn James, který stojí v čele aktivit rodinného podniku v Evropě a Asii. Parlamentní komise má ale nyní k dispozici písemné potvrzení dvou bývalých vedoucích pracovníků News of the World, že James Murdoch o rozsáhlých odposleších dobře věděl.

Úřad premiéra situaci nekomentuje

Úřad předsedy vlády, který už byl kvůli Coulsonovi kritizován za neprozíravost a kterého nová fakta znovu vystavují možné kritice, v úterý prohlásil, že není vhodné, aby případ během vyšetřování komentoval.

Skandál, který bobtnal už několik let, propukl naplno letos, když se ukázalo, že Murdochovy bulvární listy dávaly odposlouchávat nejen celebrity, ale i pozůstalé po obětech zločinů a po vojácích padlých při zahraničních misích, a za tím účelem korumpovaly policisty.

Murdoch pod tlakem událostí zastavil vydávání News of the World, musil se smířit s odchodem některých velmi blízkých spolupracovníků a vzdal se jedné lukrativní operace na britském mediálním trhu. Před parlamentní komisí i on prohlásil, že o nekalých praktikách svých listů nevěděl.

Autor: ČTK

16.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Policisté vyšetřují na místě, kde k hrůzné události došlo.
AKTUALIZOVÁNO
8

V Doubici zavraždili mladou dívku, další bojuje o život

Tomio Okamura ve Sněmovně.
13 9

Piráti a Okamura ve Sněmovně, TOP 09 mimo, říká průzkum

Trump nám vyhlásil válku, tvrdí Severokorejci. Americké bombardéry sestřelíme

Ministr zahraničí Severní Koreje Ri Yong-ho dnes v New Yorku oznámil, že Pchongjang si vymezuje právo sestřelit americké bombardéry i v případě, že budou mimo severokorejský vzdušný prostor. USA podle něj Severní Koreji vyhlásily válku. Svět by si „měl jasně pamatovat“, že to byli první Američané, kdo válku deklaroval, prohlásil Ri Yong-ho.

Rekonstrukce české ambasády v Berlíně spolyká přes půl miliardy korun

Rekonstrukci české ambasády v Berlíně za víc než půl miliardy korun dnes schválila vláda. Návrh počítá s tím, že by se s přípravou mělo začít příští rok, úprava by měla být dokončena do roku 2023. Budoucnost stavby ze 70. let, která leží v centru Berlína na prestižní adrese Wilhelmstrasse 44, se v posledních letech řešila opakovaně.

Zadeh manželovi vyhrožoval a nechal ho unést, tvrdí svědkyně

Podnikatel Shahram Abdullah Zadeh obžalovaný z daňových úniků za 2,5 miliardy a údajného ovlivňování svědka v pondělí opět stanul před Krajským soudem v Brně. Soud vyslýchal bývalou zaměstnankyni firmy, kde byl Zadeh investor. „Manželovi vyhrožoval a nutil ho účastnit se daňových úniků. Také ho nechal unést a poté nás jeho lidé sledovali,“ řekla svědkyně Milena Fajfrová.

Dvanáct korun za vydání léku nestačí. Lékárníci chtějí třicetikorunu

Lékárníci kritizují připravovanou úhradovou vyhlášku. Chtějí od zdravotních pojišťoven více peněz za výdej léku na recept. Česká lékárnická komora (ČLK) to uvedla v dnešní tiskové zprávě. Nyní mají za takzvaný signální výkon 12 korun, podle komory by měl být 30 korun jako zrušený regulační poplatek. Vyhlášku, která upravuje platby za výkony zdravotní péče pro příští rok, poslalo ministerstvo minulý týden do připomínkového řízení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení