VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nakupování bez peněz. Obchodu stačí napsat, jak vám chutnalo

Kodaň – Zatímco jiné supermarkety na neplatící zákazníky volají policii, kodaňskému obchodu s přiléhavým názvem Freemarket nakupování bez peněz nevadí.

18.8.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Milan Jaroš

Registrovaní zákazníci si odtamtud mohou za měsíc odnést až deset produktů zadarmo. Podmínkou je, aby fotografii potravin umístili na sociální síť a dali vědět, jak byli se zbožím spokojeni.

Majitelé obchodu věří, že se nezvyklý koncept nakonec vyplatí všem. „Registrovaní zákazníci o sobě vyplněním profilu dávají množství informací. Firmy pak mohou lidem rozdávat vybrané zboží a pak dostávat zpětnou vazbu, ať už ve formě dotazníku, příspěvku na Instagram, nebo cokoliv firmě vyhovuje," vylíčil serveru The Local zakladatel obchodu Free-
market Simon Taylor.

Dánsko je podle majitelů jen začátek

Až doposud šlo o čistě internetovou záležitost, v sobotu však Freemarket otevřel první kamenný obchod v kodaňské čtvrti Frederiksberg. Ani 
v tomto případě však nejde 
o klasický supermarket.

„Nemůžete tam jen tak přijít a vzít si, co vás napadne. Každou objednávku je třeba udělat on-line. Náš koncept je stále internetový, jen s fyzickým místem pro vyzvedávání zboží," vylíčil Taylor. V regálech jeho obchodu se podle něj měsíčně objeví 40 až 50 různých produktů, mezi nimiž budou zavedené potraviny i úplné novinky. Myšlenka je taková, že zákazníci si tak oblíbí výrobky, které by jinak nevyzkoušeli. „Je to reklama a marketing, ale snažíme se je oživit a udělat zábavnější," tvrdí Taylor. Registrované členství sice úplně zdarma není, měsíčně stojí 
19 dánských korun (zhruba 70 korun), přesto se podle majitelů přihlásilo už okolo 15 tisíc lidí. Dánsko je pro Freemarket jen testovací trh, v průběhu dalších dvou let plánuje expandovat do Švédska, Finska
a Velké Británie. Dánský trh přitom představuje výzvu. Podle Taylora většina tamních výrobců potravin vyrábí stále totéž a na trh uvádí jen minimum novinek.

Autor: Martin Dohnal

18.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies