NASA oznámila objev nového měsíce planety Neptun

Washington – Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) dnes oznámil objev nového, čtrnáctého měsíce planety Neptun. Jedná se o nejmenší z měsíců této planety nacházející se na okraji sluneční soustavy, který měří v průměru pouhých 19 kilometrů.

15.7.2013 2

Planeta NeptunFoto: čtk

Hubbleův vesmírný teleskop zachytil nový měsíc, který dostal označení S/2004 N1, jako malou bílou tečku. Podle odhadu vědců tento měsíc oběhne Neptun za zhruba 23 hodin.

Měsíc odhalil při studiu fotografií pořízených Hubbleovým teleskopem v letech 2004–2009 astronom Mark Showalter z institutu SETI. Showalter zkoumal prstence kolem Neptunu, když si ve vzdálenosti více než 105.000 kilometrů od planety všiml bílého puntíku. Pohyb měsíce pak sledoval na více než 150 snímcích.

Neptun je osmá a od Slunce nejvzdálenější planeta sluneční soustavy a řadí se mezi plynné obry. Podstatně větší plynný obr Jupiter má měsíců 67.

15.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Řezání nosorožčích rohů

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.