Deník

NASA oznámila objev nového měsíce planety Neptun

Washington – Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) dnes oznámil objev nového, čtrnáctého měsíce planety Neptun. Jedná se o nejmenší z měsíců této planety nacházející se na okraji sluneční soustavy, který měří v průměru pouhých 19 kilometrů.

15.7.2013 2

Planeta NeptunFoto: čtk

Hubbleův vesmírný teleskop zachytil nový měsíc, který dostal označení S/2004 N1, jako malou bílou tečku. Podle odhadu vědců tento měsíc oběhne Neptun za zhruba 23 hodin.

Měsíc odhalil při studiu fotografií pořízených Hubbleovým teleskopem v letech 2004–2009 astronom Mark Showalter z institutu SETI. Showalter zkoumal prstence kolem Neptunu, když si ve vzdálenosti více než 105.000 kilometrů od planety všiml bílého puntíku. Pohyb měsíce pak sledoval na více než 150 snímcích.

Neptun je osmá a od Slunce nejvzdálenější planeta sluneční soustavy a řadí se mezi plynné obry. Podstatně větší plynný obr Jupiter má měsíců 67.

15.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Útok v Cambrils

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.