NASA oznámila objev nového měsíce planety Neptun

Washington – Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) dnes oznámil objev nového, čtrnáctého měsíce planety Neptun. Jedná se o nejmenší z měsíců této planety nacházející se na okraji sluneční soustavy, který měří v průměru pouhých 19 kilometrů.

15.7.2013 2

Planeta NeptunFoto: čtk

Hubbleův vesmírný teleskop zachytil nový měsíc, který dostal označení S/2004 N1, jako malou bílou tečku. Podle odhadu vědců tento měsíc oběhne Neptun za zhruba 23 hodin.

Měsíc odhalil při studiu fotografií pořízených Hubbleovým teleskopem v letech 2004–2009 astronom Mark Showalter z institutu SETI. Showalter zkoumal prstence kolem Neptunu, když si ve vzdálenosti více než 105.000 kilometrů od planety všiml bílého puntíku. Pohyb měsíce pak sledoval na více než 150 snímcích.

Neptun je osmá a od Slunce nejvzdálenější planeta sluneční soustavy a řadí se mezi plynné obry. Podstatně větší plynný obr Jupiter má měsíců 67.

15.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

Mnohé děti se alkoholu nevyhýbají...

Strážníci pohlídají školáky. Dohlédnou na jejich bezpečí i na "žízeň"

Corbyn je na koni, žádá hlavu Mayové. Dočká se předčasných voleb?

Vůdce britské opozice Jeremy Corbyn přišel o víkendu s požadavkem na vypsání nových parlamentních voleb. Reagoval tak na nejnovější průzkumy veřejného mínění, podle nichž stávající britskou premiérku Theresu Mayovou poprvé předstihl.

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.