NASA pozastavuje spolupráci s Ruskem zřejmě kvůli anexi na Krym

Washington – Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) pozastavuje s výjimkou Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) veškerou spolupráci s Ruskem. Vesmírná agentura toto rozhodnutí oznámila týden poté, co i přes ruskou anexi ukrajinského Krymu označila americko-ruské kosmické vztahy za dobré.

3.4.2014 7

Ilustrační foto.Foto: ČTK

V rámci nového přístupu nebudou zaměstnanci NASA cestovat do Ruska a ani přijímat ruské návštěvy. Také podle AP nebudou se svými kolegy z Ruska smět udržovat elektronický kontakt a ani pořádat společné telekonference.

Jedinou výjimkou jsou aktivity týkající se ISS. NASA a ruská kosmická agentura Roskosmos budou „pokračovat ve společné práci na bezpečnosti a návaznosti operací" na orbitálním komplexu, uvedl v prohlášení Národní úřad pro letectví a vesmír.

Spojené státy jsou přitom na ruském kosmickém programu závislé, neboť v současné době nemají po vyřazení raketoplánů vlastní kosmickou loď, kterou by mohly dopravit astronauty do vesmíru. Američané proto využívají ruská plavidla sojuz, za jedno místo v této kosmické lodi platí takřka 71 milionů dolarů (přes 1,4 miliardy korun).

3.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
Neil Armstrong, muž na Měsíci

Muž na Měsíci se objevil před 56 lety

Vyšetření cukrovky. Ilustrační foto.

IKEM hlásí objev: Cukrovka je pryč během několika minut

Chovanec popírá, že by útočník z Manchesteru letěl přes Prahu

Útočník z Manchesteru Salman Abedi (v arabském přepisu Salmán Abádí) neletěl před útokem přes Prahu. Na twitteru to dnes oznámil český ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD). Ministr to uvedl na základě poznatků, které dnes tuzemské bezpečnostní složky získaly od zahraničních partnerů. Podle Chovance není pravdivá informace, kterou přinesl německý list Der Tagesspiegel.

Černý den pro biologického otce z Nigérie. Ústavní soud mu neuznal otcovství

Občan Nigérie se u Ústavního soudu nedomohl uznání otcovství k dítěti, jež zplodil s Češkou. Ta byla v době intimního vztahu v manželském svazku, a právě proto – dle verdiktu nejvyšší soudní instance – nelze uznat stěžovatelovo otcovství.

Bitka u Zborova. Ochráncům lidských práv se nelíbí zásah policistů proti Romům

Zásah policie proti dvěma Romům, kteří se do sebe ostře pustili v osadě u slovenské obce Zborov v okrese Bardějov v polovině dubna tohoto roku, je předmětem ostrých diskusí. Policisté se v napjaté atmosféře snažili oddělit fyzicky dvě komunity Romů a údajně při tom zaútočili i na romské děti.

V Ostravě otevřeli první policejní obchod v České republice

Vůbec první policejní obchod, ve kterém lidé mohou zakoupit věci zajištěné policií v rámci trestního řízení, byl dnes otevřen v Ostravě.