Čím víc lidí z bývalé komunistické východní Evropy proudí do Francie, tím menší podporu má EU u Francouzů. Dnes to řekl na dvoustranném setkání s předsedou Evropské komise Jean-Claude Junckerem.

Ministr dopravy Dan Ťok.
Německo zatím nebude trvat na minimální mzdě pro řidiče kamionů

Francouzům vadí, že při krátkodobých pracovních cestách, což se nejvíce týká řidičů kamionů, berou východoevropané výrazně nižší mzdy než jejich francouzští kolegové. Zahraniční spediční firma tak získávají pro své kamiony snadněji zakázky, neboť mohou zákazníkovi nabídnout nižší cenu.

Francie zavedla nařízení, kdy se řidič musí prokázat potvrzením o výši mzdy, která odpovídá francouzským podmínkám. Jinak zaplatí vysokou pokutu. Podobné pravidlo platí i ve Spolkové republice.

Ilustrační foto.
Dopravci protestovali proti německým a francouzským pravidlům o minimální mzdě

Macron se s Junckerem shodli v tom, že stejná práce musí být v každé zemi ohodnocena stejně. Oba chtějí bojovat proti dumpingu v sociální a daňové oblasti.

Mzdy krátkodobě vysílaných pracovníků z východní Evropy nedosahují v řadě zemí západní části EU ani tamních minimálních mezd.