VYBERTE SI REGION

Nejméně 47 mrtvých při požáru nočního vlaku v Indii

Haidarábád - Nejméně 47 mrtvých a 28 zraněných si v pondělí vyžádal požár v nočním rychlíku na jihu Indie. Plameny zachvátily jeden z vagonů vlaku na trase z indického hlavního města Dillí do Čennaí, které je metropolí státu Tamilnádu.

30.7.2012
SDÍLEJ:

Nejméně 47 mrtvých a 28 zraněných si v pondělí 30. července 2012 vyžádal požár v nočním rychlíku na jihu Indie. Plameny zachvátily jeden z vagonů vlaku na trase z indického hlavního města Dillí do Čennaí, které je metropolí státu Tamilnádu.Foto: ČTK

Osobní vlak byl zastaven časně ráno poté, co jeden ze zaměstnanců dráhy zpozoroval oheň při průjezdu vlaku železniční stanicí ve městě Néllúru, které leží 500 kilometrů jižně od Haidarábádu, hlavního města státu Ándhrapradéš.

Většina pasažérů expresu, který na trase Dillí - Čennáí (dříve Madrás) nestaví, v okamžiku vypuknutí požáru ve 4:20 místního času (00:50 SELČ) spala. Někteří cestující zvládli vyskočit z vlaku ještě před tím, než zastavil, další v panice spěchali k jedinému volnému východu.

„Oheň se rychle šířil a zablokoval jedny dveře vagonu, takže cestujícím zůstalo jen jediné místo úniku," řekl vrchní okresní představitel B. Šrídhar.

„Probudil mne hlasitý křik. Neviděl jsem nic, jen černý dým," vypověděl pro list The Hindu programátor J. Sampath. Ten z neštěstí vyvázl bez úhony, jeho sestra, s níž cestoval, se ale pohřešuje.

Postižený vagon byl silně poničený a záchranářské týmy musely po uhašení ohně použít speciální zařízení, aby pronikly dovnitř. Jejich práci navíc komplikovalo horko ve vagonu.

Ohořelé ostatky řady obětí byly nalezeny na jejich lůžcích a vyšetřovatelé mají problémy s identifikací mrtvol. Zranění, kteří většinou utrpěli popáleniny, byli převezeni do místních nemocnic. Příčiny neštěstí stále nejsou známy, úřady je ale s největší pravděpodobností připisují elektrickému zkratu poblíž toalet ve vagonu.

Indické železnice přepraví v 9000 osobních vlacích 18 milionů pasažérů denně. Nehody jsou na indických tratích velmi časté; za posledních pět let při nich podle zpravodajského serveru BBC zahynulo 1220 lidí.

Poslední velké neštěstí se odehrálo v květnu, kdy si srážka osobního a nákladního vlaku rovněž ve státě Ándhrapradéš vyžádala 24 obětí. Vůbec nejhorší katastrofa v roce 1981 ve státě Bihár připravila o život 800 osob.

Autor: ČTK

30.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies