Nejstarší obyvatelka Ameriky přišla podle vědců z Asie po pevnině

Washington - Dávní předkové domorodých obyvatel amerického kontinentu přišli z Asie již před více než 13.000 lety v době, kdy světadíly spojovala pevnina. Tvrdí to američtí vědci, které k potvrzení této dosud často zpochybňované teorie vedlo podrobné prozkoumání nálezu nejstarší celistvé kostry na západní polokouli. Kostru mladé dívky z doby ledové našli před sedmi lety potápěči v Mexiku a své závěry nyní vědci publikovali v časopise Science.

17.5.2014 4

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Potápěči ostatky pojmenovali Naia podle vodních nymf z řecké mytologie. Život mladé dívky skončil podle vědců ve 30 metrů hluboké jeskyni, kam se před nějakými 13.000 lety možná vydala hledat vodu a už se nevrátila. Když později jeskyni voda zatopila, konzervovaly se ostatky nejstarší obyvatelky Ameriky a pro paleontology znamenaly nejcennější nález za dlouhou dobu. Pomocí testů DNA získané z jejího zubu moudrosti vědci nyní zjistili, že necelý metr a půl vysoká dívka je příbuzná jak s asijskou genetickou linií, tak s domorodými obyvateli Ameriky.

Štíhlejší tvar její lebky v porovnání s americkými indiány podle vědců teorii o příbuznosti nijak nenarušuje, je prý dán evolučními změnami.

Autoři studie, na níž se podíleli mexičtí a američtí vědci, tvrdí, že vyvrátili pochybnosti o tom, že první obyvatelé Ameriky přišli v době ledové po úzkém pásu pevniny, který byl na místě dnešního Beringova průlivu. Někteří vědci tuto teorii zpochybňují a tvrdí, že předkové domorodých obyvatel Ameriky mohli přijet po moři například z Polynésie.

17.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 4
Pokus o puč ve Venezuele

Na soud ve Venezuele zaútočila vrtulníkem a granáty "filmová hvězda"

Mladiství vrazi, kteří ukopali bezdomovce.

Ukopali bezdomovce. Nebýt mladiství, mohli vrazi dostat doživotí

Německo nechce, aby měl Erdogan během návštěvy proslov. Obává se násilí

/VIDEO/ Vyhrocené vztahy mezi Německem a Tureckem neutichají. Německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel během své návštěvy Ruska prohlásil, že veřejné vystoupení tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana v Německu mimo blížící se summit skupiny G20 v Hamburku by bylo nevhodné.

Pro pomoc na Slovensko. K volebnímu úspěchu ČSSD má pomoci Ficův manažer

Pozvednout přízeň voličů před říjnovými sněmovními volbami pomůže vládní ČSSD expert na politický marketing Robert Žanony (1977), který se mimo jiné podílel na vítězstvích premiéra Roberta Fica (Směr-SD) na Slovensku. Volební lídr sociálních demokratů Lubomír Zaorálek si od něj slibuje rychlou změnu dynamiky kampaně.

Bývalý šéf Škody Auto Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

Bývalý šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek dnes oficiálně ohlásil kandidaturu na prezidenta. Bude kandidátem nedávno obnovené Občanské demokratické aliance, která mu pomůže sehnat 50.000 podpisů pro nominační petici a bude Kulhánkovu kandidaturu podporovat také finančně.

Nakupujte v Řecku. Ceny nemovitostí rekordně klesly

Peloponésem otřásají stávky, „popeláři" nevyvážejí odpadky, jednotlivé profese se střídají ve stávkách nebo stávkové pohotovosti. Jedna z velkých evropských realitních kanceláří si udělala průzkum trhu a seřadila ceny za metr čtvereční. Řecko jí vyšlo z 18 zkoumaných lokalit jako nejlevnější.