Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Německo zvažuje mýtné pro osobní auta. Zátěž mají nést cizinci

Berlín – Německé ministerstvo dopravy zvažuje zpoplatnění německých dálnic i pro osobní automobily. Chtělo by však, aby finanční zátěž mýtného nesli hlavně cizinci, tedy také Češi. Zkoumá proto návrh, podle něhož by se německým motoristům poplatek kompenzoval úlevou u daně z vozidla.

8.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Mluvčí ministerstva potvrdila, že si úřad nyní nechává zpracovávat analýzu, nakolik tento postup umožňuje evropské právo. Studii by měl mít k dispozici do podzimu. Řidiče však mluvčí ujišťovala, že žádné konkrétní plány na zavedení mýtného pro osobní auta ministerstvo teď nechystá.

Zpoplatnění německých dálnic pro osobní vozidla prosazuje již delší dobu německý ministr dopravy Peter Ramsauer. Od zavedení mýtného nebo dálničních známek si slibuje výrazné přilepšení do rozpočtu na opravy a výstavbu silniční sítě v zemi.

Kancléřka Angela Merkelová to doposud odmítala. Diskusi o nynějším návrhu ale mluvčí vlády připustil. „Je to návrh, kterému by se mělo věnovat, až bude skutečně ležet na stole," prohlásil Georg Streiter. Také on však upozornil na možnou kolizi se zákazem diskriminace v právních předpisech Evropské unie.

O zpoplatnění dálnic pro osobní dopravu, jako je tomu například v Česku, se v Německu mluví již řadu let. Jedním z tradičních argumentů zastánců je tvrzení, že by podíl na nákladech za údržbu silnic jeho prostřednictvím nesli i cizinci, kteří německé tahy hojně využívají. Tomu však odporuje největší autoklub v zemi ADAC, podle něhož zahraniční motoristé tvoří pouhých pět procent účastníků dopravního provozu v Německu.

Tam v současnosti platí elektronické mýtné pouze kamiony nad 12 tun. Kromě dálnic byla tato povinnost od 1. srpna rozšířena i na více než 1100 kilometrů čtyřproudých spolkových silnic. Tyto komunikace jsou postaveny v dálničním stylu a jsou napojeny na dálnice. Německé ministerstvo dopravy si od rozšíření výběru mýtného u kamionů slibuje dodatečných 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy Kč) ročně na investice do silniční sítě.

Čtěte také: Kamiony budou v Německu platit mýtné i na silnicích nižších tříd

Autor: ČTK

8.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Airbus A319 ve službách české vlády
6 5

Za zraněnou Češkou do Káhiry míří vojenský speciál s lékaři

 údajnou korupci při nákupu obrněných vozidel Pandur pro českou armádu má jít lobbista Marek Dalík na pět let do vězení.
AKTUALIZOVÁNO
3 11

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Stezky do oblak jsou hitem českých hor. Porovnali jsme, která je nejlepší

Dopravní zácpy, přeplněná parkoviště a fronty u pokladen. To vše způsobilo nedávné otevření Stezky korunami stromů u Janských Lázní v Krkonoších. Celkem jsou tyto unikátní rozhledny v Česku a blízkém okolí již čtyři a bez nadsázky se z nich staly turistické hity našich hor. Udělali jsme pro vás jejich srovnání, které nabízejí nejlepší výhledy nebo adrenalinové atrakce. 

Dívka vysílala autonehodu on-line, její sestra nepřežila

V neděli měla Jacquelina Sanchezová slavit patnácté narozeniny. Místo toho se s ní budou nejbližší a přátelé loučit na pohřbu. Jela v autě se starší sestrou Obdulií. Ta se však nevěnovala řízení a vysílala jízdu přes mobil živě do éteru. Havarovala a mladší sestra nehodu nepřežila.

Žádné živé spisy jsem s Babišem neprobíral, řekl Přibil sněmovní komisi

Novinář Marek Přibil dnes strávil na slyšení před sněmovní komisí k únikům údajů z vyšetřovacích spisů zhruba 2,5 hodiny. Při odchodu novinářům pouze zopakoval, že s předsedou hnutí ANO a bývalým ministrem financí Andrejem Babišem žádné takzvané živé policejní spisy neprobírali, a doufá, že to doložil. Dále jen uvedl, že nemá povinnost média informovat.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení