VYBERTE SI REGION

Norsko staví tunel. Ovšem pro lodě

Oslo - Norsko dokončilo plán výstavby vůbec prvního tunelu na světě, který budou využívat výhradně lodě. Ušetří tím čas a peníze a hlavně doprava po moři se na západě země stane bezpečnější.

17.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia

Téměř dva kilometry dlouhý tunel bude proražen skrz úzkou šíji poloostrova Stadlandet, který je po celý rok znám mimořádně nepříznivým počasím. To vokolí Stadlandetu zapříčiňuje prodlevy vnámořní dopravě a nutí lodě vyčkávat dlouhé hodiny, až se moře uklidní.

Výstavba tunelu bude stát přes tři sta milionů dolarů a potrvá pětlet.

První plány prorazit úzkou šíjí Stadlandetu kanál pocházejí zroku 1870.Realizován ale nakonec nebyl ani projekt norských stavitelů zdvacátých let minulého století.

„Podařilo se nám konečně spočítat náklady spojené sprostoji plavidel,“ odůvodnila vrozhovoru pro agenturu Reuters nové vládní rozhodnutí ředitelka pobřežní služby Stadtlandetu Kirsti Slotsviková.

Plán byl již předán ministerstvu rybolovu a záležitostí mořského pobřeží, které jej vroce 2009předloží ke schválení parlamentu vOslo.

17.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies