Deník

Nově objevený asteroid Zemi nezasáhne, uklidňují vědci

Washington /VIDEO/ – Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.

19.10.2013 2

Ilustrační fotografieFoto: ČTK

Asteroid pojmenovaný TV135 zaznamenali astronomové na ukrajinské observatoři na Krymu 8. října. Z propočtu jeho dráhy pak vyplynulo, že existuje pravděpodobnost 1:63.000, že se těleso 26. srpna 2032 střetne se Zemí. Média pak promptně vypočetla, že by šlo o ničivou sílu padesátkrát větší než nejsilnější známá jaderná zbraň. Asteroid by zničil plochu o rozloze více než 250.000 čtverečních kilometrů, tedy území větší než Británie.

TV135 byl sice zařazen do takzvané turínské stupnice, která měří riziko srážky vesmírných těles se Zemí, ale nedotáhl to ani na první stupeň z deseti možných. To podle odborníků znamená, že riziko srážky se rovná téměř nule.

„Jde o relativně nový objev. Až budeme mít k dispozici více pozorování, očekávám, že pravděpodobnost srážky budeme moci dál významně snížit nebo ji pro předpovídatelnou budoucnost zcela vyloučit," Don Yeomans z NASA, který vede program sledování kosmických objektů v blízkosti Země.

Největším ohrožením pro planetu je v současnosti asteroid VK184, i ten ale dosáhl jen na stupeň jedna turínské stupnice, pravděpodobnost srážky je 1:1820.

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 2

Dvě třetiny školáků budou mít v dospělosti problémy s kostmi

Houby. Ilustrační foto.

Na houby autem? Pozor, kam jedete. Policie rozdává pokuty a honí čtyřkolky

Ferrari představilo nový model Portofino. Náhrada za Californii T má 600 koní

Trochu nečekaně dnes Ferrari ukázalo nový nejlevnější model v nabídce, který náhradní vysluhující Californii T. Portofino přichází se zcela novým šasi, nižší hmotností a pochopitelně řádnou dávkou koní navíc z přeplňovaného motoru.

SLEDUJEME ON-LINE

Reorganizace, nebo konkurz? Věřitelé rozhodnou o budoucnosti OKD

Bude se těžit dál, nebo je konec? Odpověď na tuto otázku by měli dnes svým hlasováním dát ve známost věřitelé společnosti OKD, kteří se hned ráno sešli u Krajského soudu v Ostravě.

Zrušme Trumpův účet na Twitteru, burcuje někdejší agentka CIA

Valerie Plameová Wilsonová je bývalá agentka CIA a nyní organizátorka akce, která má ambici vyhnat Donalda Trumpa ze sociální sítě Twitter. Jde "jen" o to vybrat v crowfundingové, tedy skupinové a dobrovolně financované akci, miliardu dolarů (22 miliard korun).

VIDEO: Jižní Čínu bičuje nejhorší tajfun za 53 let, nejméně dvanáct obětí

Na jihovýchod Číny, do oblasti hustě obydlených metropolí Hongkong, Šen-čen a Macao, vtrhl tajfun Hato. Ten zesílil v noci na dnešek, dosáhl rychlosti až 210 kilometrů za hodinu a vyžádal si nejméně devanáct obětí a dvě stovky zraněných. Zatím bylo evakuováno asi třicet tisíc lidí.