Nově objevený asteroid Zemi nezasáhne, uklidňují vědci

Washington /VIDEO/ – Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.

19.10.2013 2

Ilustrační fotografieFoto: ČTK

Asteroid pojmenovaný TV135 zaznamenali astronomové na ukrajinské observatoři na Krymu 8. října. Z propočtu jeho dráhy pak vyplynulo, že existuje pravděpodobnost 1:63.000, že se těleso 26. srpna 2032 střetne se Zemí. Média pak promptně vypočetla, že by šlo o ničivou sílu padesátkrát větší než nejsilnější známá jaderná zbraň. Asteroid by zničil plochu o rozloze více než 250.000 čtverečních kilometrů, tedy území větší než Británie.

TV135 byl sice zařazen do takzvané turínské stupnice, která měří riziko srážky vesmírných těles se Zemí, ale nedotáhl to ani na první stupeň z deseti možných. To podle odborníků znamená, že riziko srážky se rovná téměř nule.

„Jde o relativně nový objev. Až budeme mít k dispozici více pozorování, očekávám, že pravděpodobnost srážky budeme moci dál významně snížit nebo ji pro předpovídatelnou budoucnost zcela vyloučit," Don Yeomans z NASA, který vede program sledování kosmických objektů v blízkosti Země.

Největším ohrožením pro planetu je v současnosti asteroid VK184, i ten ale dosáhl jen na stupeň jedna turínské stupnice, pravděpodobnost srážky je 1:1820.

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Andrej Babiš

Babiš pro svou vizi marně hledá politické spojence

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást.

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromy dopravu i zabíjely

Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišel i jeden člověk.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Atentátník z Champs-Élysées měl celý arzenál zbraní, chtěl válčit za IS

/VIDEO/ Adam Djaziri, pachatel pondělního neúspěšného útoku autem na policejní dodávku na známém bulváru Champs-Élysées, se chystal přidat k bojovníkům Islámskému státu. Podle pařížského prokurátora Francoise Molinse také slíbil věrnost vůdci tomuto teroristického hnutí Abú Bakrovi Bagdádímu.