VYBERTE SI REGION

Nově objevený asteroid Zemi nezasáhne, uklidňují vědci

Washington /VIDEO/ – Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.

19.10.2013 2

Ilustrační fotografieFoto: ČTK

Asteroid pojmenovaný TV135 zaznamenali astronomové na ukrajinské observatoři na Krymu 8. října. Z propočtu jeho dráhy pak vyplynulo, že existuje pravděpodobnost 1:63.000, že se těleso 26. srpna 2032 střetne se Zemí. Média pak promptně vypočetla, že by šlo o ničivou sílu padesátkrát větší než nejsilnější známá jaderná zbraň. Asteroid by zničil plochu o rozloze více než 250.000 čtverečních kilometrů, tedy území větší než Británie.

TV135 byl sice zařazen do takzvané turínské stupnice, která měří riziko srážky vesmírných těles se Zemí, ale nedotáhl to ani na první stupeň z deseti možných. To podle odborníků znamená, že riziko srážky se rovná téměř nule.

„Jde o relativně nový objev. Až budeme mít k dispozici více pozorování, očekávám, že pravděpodobnost srážky budeme moci dál významně snížit nebo ji pro předpovídatelnou budoucnost zcela vyloučit," Don Yeomans z NASA, který vede program sledování kosmických objektů v blízkosti Země.

Největším ohrožením pro planetu je v současnosti asteroid VK184, i ten ale dosáhl jen na stupeň jedna turínské stupnice, pravděpodobnost srážky je 1:1820.

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
MELBOURNE, 20. ledna 2017

VIDEO: V Melbourne vjel řidič do davu lidí. Nejméně tři zabil

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

V USA je momentálně na prodej dům, který je patrně vůbec nejdražší kdy prodávanou nemovitostí v Americe. Rozprostírá se v luxusní čtvrti Bel Air v Kalifornii a má takové vybavení, že si tu něco najde úplně každý. Dokonce i milovníci aut.

Boj o Harrachov. Jansta se zlobí na lži v České televizi

Harrachov - Vzpomínáte? Tady pod můstkem slavil úspěšný skokan na lyžích Pavel Ploc. Hned vedle zase udělala první krůčky biatlonistka Eva Puskarčíková. Teď ale Harrachov poutá pozornost jinak. Krkonošské středisko má problém.

Račte vstoupit, Bílý dům je váš

Donald Trump je teprve třetí ze 45 amerických prezidentů, který složí přísahu na bibli Abrahama Lincolna. Tím prvním byl sám Lincoln, jako druhý přísahal Barack Obama.