VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odposlechy v Británii vedl celý novinářský tým, zaznělo u soudu

Londýn - Někdejší šéfka britských listů mediálního magnáta Ruperta Murdocha Rebekah Brooksová vytvořila celý speciální tým, který se zabýval nezákonnými odposlechy mobilních telefonů místních celebrit i zcela neznámých lidí. Zaznělo to dnes při předčítání obžaloby v pokračujícím procesu s osmi obviněnými osobami v aféře odposlechů, které vedli členové britského bulvárního listu News of the World (NOW).

31.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Podle obžaloby udržovala také Brooksová zhruba šest let intimní vztah s Andym Coulsonem, bývalým šéfem NOW a pozdějším mluvčím britského premiéra Davida Camerona.

Podplácení úředníků

Žalobce Andrew Edis podle médií už ve středu uvedl, že Coulson a Brooksová při řízení již zaniklého nedělníku dohlíželi na systém telefonického odposlouchávání a nezákonného placení úředníků. Například Brooksová podle něj schválila téměř 40.000 liber (1,2 milionu Kč) pro jednoho vysokého úředníka ministerstva obrany. Coulsona obvinil, že povolil výplatu odměny jednomu policistovi, aby získal telefony zaměstnanců královské rodiny.

Žaloba v úterý oficiálně seznámila souzené se sedmi body obžaloby a dnes je rozvíjela. Týkají se nezákonného přístupu do hlasových schránek mobilních telefonů politiků, celebrit a obětí zločinů s cílem získat exkluzivní zprávy.

Tři bývalí přední novináři listu již přiznali vinu, zbývajících pět stále zapírá. Podíl na spiknutí s cílem zachycovat tajně mobilní zprávy a komunikaci přiznali někdejší hlavní dopisovatel listu Neville Thurlbeck, bývalý zástupce editora James Weatherup a někdejší editor zpravodajství Greg Miskiw. Podle agentury Reuters se trojice obviněných přiznala již dříve, jejich přiznání ale bylo zveřejněno až dnes.

Zavražděná dívka

Tento soud, který by měl podle očekávání trvat až šest měsíců, je prvním velkým trestním procesem, který skandál z roku 2011 vyvolal. Tehdy vyšlo najevo, že bulvár News of the World odposlouchával hlasovou schránku mobilního telefonu unesené a později zavražděné třináctileté Milly Dowlerové.

Skandál začal už v roce 2005 odhalením odposlechů hlasových schránek členů královské rodiny. O dva roky později kvůli tomu šel do vězení tehdejší královský reportér News of the World Clive Goodman. Pak se během let objevovala v tisku další odhalení.

Naplno však aféra propukla až v červenci 2011, kdy se ukázalo, že list News of the World nechal odposlouchávat hlasovou schránku Milly Dowlerové. Murdoch pak nechal tento 168 let starý list zavřít.

Autor: ČTK

31.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dům ve Wuppertalu, který nechaly úřady vystěhovat kvůli nebezpečné hořlavé izolaci.
30

Němci se bojí, že po Wuppertalu vystěhují kvůli obavě z požáru další domy

Ghanský prezident Nana Akufo-Addo při inauguraci
9 8

Pražská trafika? Velvyslankyní Ghany v Česku bude exmilenka prezidenta

Aktér videa s Babišem: Vůbec mě nenapadlo, že z toho bude takový poprask

Měla to být tak trochu předvolební agitace a hlavně autogramiáda knihy lídra hnutí Ano Andreje Babiše na prachatických Slavnostech Zlaté stezky. Jenže v Prachaticích bývalý ministr financí narazil.

Východní Čechy dnes zasáhnou silné bouřky, sever čekají vydatné lijáky

Velmi silné bouřky, které mají ukončit současná vedra, zasáhnou dnes zejména východní polovinu Čech, na ostatním území by tak silné být neměly. Po půlnoci budou bouřky a přeháňky slábnout a přecházet do deště, přičemž v Ústeckém a Libereckém kraji bude vydatný.

Pro motorkáře zraněného na lhenickém náměstí letěl vrtulník

/VIDEO/ V poledne se na náměstí ve Lhenicích na Prachaticku srazilo osobní auto s motocyklem. Podle informací z místa nehody motorkáře odvezl záchranářský vrtulník.

Po letadlové lodi i torpédoborec. Čína si modernizuje flotilu sama

Čína dnes představila nový typ torpédoborce vlastní výroby. Loď je součástí dlouhodobého plánu na modernizaci vojenského arzenálu země. V dubnu Čína představila svoji první letadlovou loď.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies