VYBERTE SI REGION

Jednou udělám něco, co změní celý systém, řekl své přítelkyni pilot Lubitz

Berlín - Druhý pilot zříceného airbusu německých aerolinek Germanwings, který podle francouzských vyšetřovatelů v úterý záměrně navedl letadlo k nárazu do horského, o své údajné psychické nemoci takřka nemluvil. V rozhovoru pro dnešního vydání německého deníku Bild to prohlásila pilotova bývalá dlouholetá přítelkyně. Ta také uvedla, že v minulosti řekl, že jednou udělá něco, co změní celý systém, a že každý bude znát jeho jméno.

28.3.2015 10 AKTUALIZOVÁNO 28.3.2015
SDÍLEJ:

Andreas LubitzFoto: čtk

Právě tato věta vytanula ženě na mysli, když se o leteckém neštěstí, které nepřežil nikdo ze 150 lidí na palubě, dozvěděla. Podle Bildu je Maria, jak se údajná někdejší přítelkyně 27letého pilota Andrease Lubitze jmenuje, letuškou a pár spolu loni pět měsíců společně létal.

O důvodu rozchodu řekla to, že bylo stále více očividné, že má problémy. „Vždycky jsme se bavili hodně o práci, a to se stával někým jiným," řekla s tím, že kritizoval pracovní podmínky v letecké společnosti, mimo jiné nízký plat, strach o práci a přílišný tlak.

Nedělník Welt am Sonntag uvedl, že Lubitz trpěl „závažným psychosomatickým onemocněním" a vyšetřovatelé v jeho bytě našli mnoho léků. Vysoce postavený vyšetřovatel düsseldorfské policie listu řekl, že pilota léčilo několik neurologů a psychiatrů. Lubitz údajně trpěl „silným subjektivním syndromem vyhoření" a byl silně depresivní. „Vyplývá to z osobních zápisků, které si pilot pořizoval a shromažďoval," poznamenal vyšetřovatel.

Nesplněný sen

Pokud Lubitz letadlo skutečně navedl na pád, tak to podle Marie učinil proto, že věděl, že jeho zdravotní problémy mu neumožní splnit jeho velký sen, a to stát se u Lufthansy kapitánem a létat na dálkových trasách.

Před ostatními prý dokázal své pocity skrývat. O své nemoci podle Marie mnoho nemluvil, pouze říkal, že se léčí na psychiatrii. V noci se prý probouzel kvůli nočním můrám a ze spánku křičel „zřítíme se".

Vyšetřovatelé, podle kterých havárii airbusu v francouzských Alpách záměrně způsobil, neuvedli, s jakými potížemi se léčil. Řekli jen to, že nalezené důkazy, například roztrhaná neschopenka platná i pro osudný den, svědčí o tom, že chorobu před leteckou společností skrýval.

Neschopenku měl prý Lubitz napsanou naposledy na 19. až 26. března. S letadlem do hor narazil v úterý 24. března.

Francouzská média dnes uvedla, že Lubitz z dětství velmi dobře znal kraj, kde se jím řízené dopravní letadlo zřítilo. Společně s rodiči a dalšími členy leteckého spolku z domovského Montabauru jezdil na jih Francie, kde pak trávili prázdniny létáním na větroních. Francis Kefer z letiště v Sisteronu televizní stanici iTele řekl, že Lubitz jezdil do Francie v letech 1996–2003.

Autor: ČTK

28.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies