VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poláci berou boj proti pirátům silnic do vlastních rukou

Varšava – Někteří Poláci mají dost nebezpečných řidičů, kteří ignorují dopravní předpisy. Boj proti nim se rozhodli vzít do vlastních rukou, například z ptačích budek vyrábějí atrapy radarů, píše list Rzeczpospolita.

17.9.2011 1
SDÍLEJ:

Polský policista chtěl zastavit modrý Ford Escort, ten nereagoval a začal ujíždět. Strhla se honička, při které oba vozy přejely hranice a ujížděly na Hrádek nad Nisou.Foto: Deník/ Archiv

Polské silnice patří k nejnebezpečnějším v Evropské unii.

„O naší akci informovala média, proto si většina řidičů uvědomuje, že má co do činění s atrapami,“ říká Bartosz Jendrzejczak z Konina, který žije u rušné silnice spojující severozápad a jihozápad Polska. Je jedním z těch, kteří na svém pozemku postavili ptačí budku, která vypadá jako radar. Jendrzejczak tvrdí, že se podařilo upozornit na bezmocnost státu vůči pirátům silnic. Radnice v Konině slíbila, že na nebezpečná místa pošle městské strážníky s přenosnými radary.

Na kraji zahrady Pawla Zoellnera z Poznaně stojí tabule, která řidiče upozorňuje, že na úseku před nimi se měří rychlost, i když to není pravda. Tento muž, který se už nemohl dívat na to, že pod jeho okny motocyklisté pořádají závody a nikdo s tím nic nedělá, se dostal do sporu s městskými strážníky. „Značka je matoucí, chceme, aby o věci rozhodl soud,“ řekl mluvčí poznaňských městských strážníků. Nicméně Andrzej Borowiak z policie v tomto západopolském městě ve značce žádný problém nevidí, protože nepřekáží na vozovce. „Na své zahrádce si každý může postavit, co chce,“ připomíná Borowiak.

Obyvatelé varšavské čtvrti Stara Ochota zase na jedné z ulic namalovali siluetu přejetého dítěte, jinde majitel domu na svém pozemku umístil ceduli, na které prosí motoristy, aby dodržovali předepsanou „padesátku“. „Bydlí tu lidi, děti a zvířata,“ připomíná zapomnětlivým.

Adrianovi Furgalskému, expertovi na dopravní infrastrukturu, se takové občanské iniciativy nelíbí. „Stavění vlastních značek, atrap a upozornění vytváří nebezpečný precedens: místo toho, aby se situace zlepšila, vznikne chaos,“ varuje.

V Polsku na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii pět. Situace na polských silnic se ale podle policie zlepšuje. Tvrdí, že loni se oproti roku 2009 stalo o 12 procent dopravních nehod méně a zahynulo v nich o 14 procent méně lidí.

Autor: ČTK

17.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

V dubnu 2010, kdy byla v osmém týdnu těhotenství, žena na klinice podstoupila potrat. Nedozvěděla se ovšem, že zákrok se nepovedl.
3

Počet potratů klesá, nejvíce dětí má maminku třicátnici

Army Run na Hluboké gradoval bahnem a shyby těsně před cílem

V kempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou odstartoval prvním závodem seriál extrémních překážkových běhů Army Run 2017.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies