Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poláci berou boj proti pirátům silnic do vlastních rukou

Varšava – Někteří Poláci mají dost nebezpečných řidičů, kteří ignorují dopravní předpisy. Boj proti nim se rozhodli vzít do vlastních rukou, například z ptačích budek vyrábějí atrapy radarů, píše list Rzeczpospolita.

17.9.2011 1
SDÍLEJ:

Polský policista chtěl zastavit modrý Ford Escort, ten nereagoval a začal ujíždět. Strhla se honička, při které oba vozy přejely hranice a ujížděly na Hrádek nad Nisou.Foto: Deník/ Archiv

Polské silnice patří k nejnebezpečnějším v Evropské unii.

„O naší akci informovala média, proto si většina řidičů uvědomuje, že má co do činění s atrapami,“ říká Bartosz Jendrzejczak z Konina, který žije u rušné silnice spojující severozápad a jihozápad Polska. Je jedním z těch, kteří na svém pozemku postavili ptačí budku, která vypadá jako radar. Jendrzejczak tvrdí, že se podařilo upozornit na bezmocnost státu vůči pirátům silnic. Radnice v Konině slíbila, že na nebezpečná místa pošle městské strážníky s přenosnými radary.

Na kraji zahrady Pawla Zoellnera z Poznaně stojí tabule, která řidiče upozorňuje, že na úseku před nimi se měří rychlost, i když to není pravda. Tento muž, který se už nemohl dívat na to, že pod jeho okny motocyklisté pořádají závody a nikdo s tím nic nedělá, se dostal do sporu s městskými strážníky. „Značka je matoucí, chceme, aby o věci rozhodl soud,“ řekl mluvčí poznaňských městských strážníků. Nicméně Andrzej Borowiak z policie v tomto západopolském městě ve značce žádný problém nevidí, protože nepřekáží na vozovce. „Na své zahrádce si každý může postavit, co chce,“ připomíná Borowiak.

Obyvatelé varšavské čtvrti Stara Ochota zase na jedné z ulic namalovali siluetu přejetého dítěte, jinde majitel domu na svém pozemku umístil ceduli, na které prosí motoristy, aby dodržovali předepsanou „padesátku“. „Bydlí tu lidi, děti a zvířata,“ připomíná zapomnětlivým.

Adrianovi Furgalskému, expertovi na dopravní infrastrukturu, se takové občanské iniciativy nelíbí. „Stavění vlastních značek, atrap a upozornění vytváří nebezpečný precedens: místo toho, aby se situace zlepšila, vznikne chaos,“ varuje.

V Polsku na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii pět. Situace na polských silnic se ale podle policie zlepšuje. Tvrdí, že loni se oproti roku 2009 stalo o 12 procent dopravních nehod méně a zahynulo v nich o 14 procent méně lidí.

Autor: ČTK

17.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump, silueta
3 22

Transsexuály v armádě nechci, nařizuje Trump

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Vlastní nahé tělo je noční můrou pro většinu žen, ukázal průzkum

/ANKETA/ Za své tělo se stydí celkem 68 procent žen, přičemž nadpoloviční většina pak trpí komplexy. Naopak muži jsou se sebou vcelku spokojeni. Pocit studu trápí pouze 37 procent z nich a komplexy trpí pak necelá čtvrtina. Otevřené rozhovory ohledně nahoty však většinou ani jednomu pohlaví problém nedělají.

Škoda začala vyrábět nový Karoq. První zákazníci se vozů dočkají v říjnu

V kvasinském závodě české automobilky Škoda dnes z výrobní linky sjel první produkční exemplář nového modelu Karoq. Zákazníkům budou první kusy kompaktního SUV dodány v říjnu.

AKTUALIZOVÁNO

Varšava dostala měsíc na úpravu justiční reformy. Jinak hrozí sankce

Polská vláda má měsíc na to, aby sladila svou justiční reformu s právem EU. Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans dnes uvedl, že jinak zemi hrozí zahájení procedury, jež může vést k odejmutí hlasovacích práv Varšavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení