Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie v Sasku chystá častější vážení kamionů

Drážďany - Podle zkušeností policie jezdí přetížených zhruba 20 procent nákladních aut. Policisté si teď na řidiče důkladněji posvítí.

15.4.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Častější vážení svých vozidel mohou během jara čekat řidiči kamionů projíždějících Německem. Saská policie převzala váhu, která umožňuje vážit až osminápravové kamiony. Využívat se bude na všech třech dálnicích v okolí Drážďan, včetně té A17 k českým hranicím, řekl saský policejní mluvčí Wolfgang Kiessling. Podobný systém už začali používat i čeští policisté. Až každé druhé nákladní auto některých kategorií jezdí podle jejich zkušeností přetížené.

Nový vážicí systém sestává z několika párů vah. Položí se před každé kolo auta, které pak ke zvážení popojede jen o desítky centimetrů. Dosud byl přitom k vážení potřeba poměrně velký manévrovací prostor. Zatímco dálniční oddělení v Řehlovicích začalo používat sadu s pěti páry vah, Němci jich mají rovnou osm. To proto, že hlavně kamiony mají často náprav víc a třeba nadměrné náklady se zatím prostě nevážily.

"Sada bude v maximálním nasazení na všech třech dálnicích v našem dosahu," řekl Kiessling. Kamiony směřující po jedné ze dvou českých dálnic do Německa proto budou mít mnohem větší šanci, že se budou muset zvážit. "Podle našich zkušeností jezdí přetížených zhruba 15 až 20 procent nákladních aut," dodal mluvčí.

Častější kontroly

Čeští policisté jdou ve svých odhadech ještě dál. "Dovolím si tvrdit, že třeba dodávek jezdí přetížených polovina. U nich a u menších nákladních aut do 7,5 tuny je přetěžování nejčastější a nejvýraznější," řekl jeden z českých policistů, který v Německu používání váhy předváděl.

Řehlovické dálniční oddělení prý nedávno odhalilo dodávku, která byla naložená na 5,2 tuny místo povolených 3,5 tuny, tedy skoro o polovinu víc. "Takové auto potom ničí povrch silnic stejně jako přetížený kamion," řekl český policista.

U těžkých kamionů, které smějí vážit až 40 tun, prý přetěžování není takový problém. Nebo se na něj alespoň přichází méně, protože hlavně řidiči kamionů používají vysílačky a navzájem se varují. "Vytáhneme váhu, zastavíme jeden dva kamiony a už slyšíme v éteru, jak si to říkají, ale nic s tím dělat nemůžeme. Je tedy možné, že se nám ti nejvíc přetížení vyhnou," dodal policista.

Čtěte také: Němci chtějí hraniční zátarasy. Proti pašerákům

Autor: ČTK

15.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení