VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pozdrav od diktátora: V Iráku vysílá Saddámův kanál

Bagdád – „Pozvedněte svoje šavle,“ vyzývá diváky text vedle fotky mrtvého diktátora Saddáma Husajna.

2.12.2009 6
SDÍLEJ:

Saddám Husajn.Foto:

Výjev po chvíli vystřídají třeba obrázky pálení amerických vlajek. V Iráku začala vysílat nová televize, tzv. Saddámův kanál.
Televizní signál se začal po Iráku a dalších arabských zemích šířit pomocí satelitu v den, na který připadlo třetí výročí diktátorovy popravy.

Bez moderátorů

Hlavní náplní kanálu jsou statické záběry na fotografie svrženého prezidenta Husajna, jeho rodiny nebo třeba řady hrobů zahalených do iráckých vlajek. Záběry ze „Saddámových zlatých časů“, kdy jede například na hřbetě bílého koně nebo se usmívá v kruhu své rodiny, střídají fotky Husajnových mrtvých synů i záběry z diktátorovy popravy.

Na obrazovce se sice neobjevují žádní moderátoři, vše je ale podbarveno Husajnovými projevy, vlasteneckou hudbou a básněmi. Absenci moderátorů vysvětlil Alžířan Muhammad Džarbua, údajný šéf stanice Al–Arab, která stojí za vysíláním kontroverzního programu, tím, že by se je irácká vláda mohla pokusit zabít.

Dočasná odmlka

Iráčtí představitelé z kanálu radost rozhodně nemají. Poslanec Habíb Džábir kritizoval vysílání jako „oslavu tyrana.“ Premiér Núrí Málikí zase řekl, že jde o program bývalých členů strany Baas, která v Iráku před převratem prakticky neomezeně vládla.
Podle iráckého novináře Muhammada Abdaláha ale vysílání na místní žádný vliv nemá. „Tato televize už nic neznamená,“ řekl agentuře AP.
Kanál vydržel v éteru sice jen tři dny, Džarbua se už ale nechal slyšet, že jde pouze o dočasnou odmlku.

„Rozhodli jsme se pro mnohem vyspělejší technologii a vysílání jsme na čtyři dny mezitím přerušili,“ řekl ředitel televize Džarbua.
Odkud stanice vysílá nebo kým je financována, ale odmítl prozradit. S Husajnovými příznivci ani bývalými baasisty prý ale společného nic nemá. Podle některých spekulací by mohla televize vysílat z Damašku, kam po americké invazi v roce 2003 uprchlo mnoho stoupenců svrženého režimu. (jhr)

Čtěte také: Z irácké vlajky zmizí rukopis Saddáma Husajna

2.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman
6 9

Zeman: Politici, kteří teď migranty odmítají, po volbách otočí

Radim Nosek. Podle soudu hlava organizovaného zločineckého gangu.
4

Zloděje traktorů poslal soud na devatenáct let za mříže

Audi bude vyrábět hned dvě elektrická SUV. První přijede už brzy

Plány o výrobě čistě elektrických SUV jsme již od Audi slyšeli. Nyní německá automobilka upřesňuje, kde se novinky budou vyrábět a také to, že se do produkce dostane jak klasické SUV, tak sportovnější verze Sportback. Oba modely přijedou už během dvou let.

Návrat dětí do péče? Michaláková neuspěla ani u hodonínského soudu

Okresní soud v Hodoníně již podruhé zastavil řízení, ve kterém se místní rodačka Eva Michaláková domáhá vrácení dětí do své péče také prostřednictví českých soudů. Její dva synové jsou totiž rozdělení do dvou norských rodin.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Bratislavský VW stávkuje dál, zaměstnanci chtějí 54 tisíc měsíčně

Výrobní linky se v Bratislavě zastavily v úterý ráno. Odbory začaly vyjednávat o vyšších platech. Průměrná mzda je v této pobočce lehce přes 1800 eur (asi 47,5 tisíce korun). Požadavek na růst o 16 procent (asi na 54 tisíc korun) vedení slovenského Volkswagenu odmítlo, nabízelo postupný růst během půl roku o celkových devět procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies