Podle zprávy komise řada nedorozumění v domluvě pracovníků nádraží vyvolala "řetězení chybných úkonů". Neexistuje proto žádná rozhodující příčina, ale jen "lidské selhání se souhrou více příčin v jejich důsledku", citovala ze zprávy agentura DPA.

Chybějící bariéry

Vyšetřování však zjistilo mezery v bezpečnostních opatřeních drah. Na dlouhé svažité trati chyběly například bariéry pro zastavení nekontrolovatelně jedoucích vagonů nebo bezpečnostní výhybka, která by je odklonila na záchytnou kolej.

Nehoda se stala 24. března, když se na seřaďovacím nádraží uvolnilo 16 nákladních vagonů, vjelo na svažitou trať vedoucí do přístavu a během osmikilometrové trasy nabralo rychlost až 130 kilometrů za hodinu. Na konci vagony vykolejily a narazily do patrové administrativní budovy, která se poté zřítila. Několik vagonů se zastavilo až ve vodě přístavu. Ve zřícené budově zahynuli tři lidé a další tři utrpěli vážná zranění.