Několik starších tramvají, které dopravní podnik finského hlavního města nabízí, není natolik cenných, aby byly vystaveny v muzeu a zároveň již nejsou schopné městského provozu. Podnik zároveň nemá to srdce odvézt několikatunové stroje do šrotu.

Testovací jízda tramvaje Stadler nOVA 30. května 2018 v Ostravě.
Tramvaj Stadler nOVA získala poslední "razítko" pro zkušební provoz

Nový majitel musí představit svůj plán, co s nimi udělá. Může je odvézt z Helsinek, ale nesmí je odvézt mimo území Finska a nesmí je také prodat. Podmínkou je rovněž každoroční výroční zpráva o používání vozů.

Helsinky přijímají žádosti do konce srpna. Nový majitel si stroje odveze na vlastní náklady, vozidla již nejsou schopna jízdy po kolejích.

Většina vozů byla vyrobena v 50. letech, přičemž nejstarší vůz se pyšní rokem výroby 1918. Například jeden z nich, 60 let starý stroj s délkou 14,2 metru pojme 111 pasažérů.

Historická tramvaj Caroline projela Brnem u příležitosti každoroční události Dopravní nostalgie.
Historické tramvaje, autobusy, trolejbusy. Brnem jely skvosty hromadné dopravy