Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Putin kritizoval rádio, odnese to jeho správní rada

Moskva - Nezávislost populární ruské rozhlasové stanice Echo Moskvy se ocitá v ohrožení. Většinový vlastník média požádal o předčasné odstoupení správní rady stanice a výměnu jejích nezávislých členů.

14.2.2012 2
SDÍLEJ:

Vladimir PutinFoto: REUTERS

Zákrok následoval poté, co si premiér Vladimir Putin postěžoval, že mu stanice "spílá od rána do večera". Šéfredaktor Alexej Venediktov však zůstává ve funkci.

Dvoutřetinový podíl v Echu patří holdingu Gazprom-media, dceřiné společnosti polostátního plynárenského koncernu Gazprom.
"Chápeme, že Gazprom-media nemohl nereagovat na kritiku od nejvyšších státních činitelů na adresu stanice," uvedla v prohlášení redakce.

Fantazírování

Premiérův mluvčí Dmitrij Peskov to však popřel. "Není žádným tajemstvím, že Vladimir Putin ustavičně byl a je terčem kritiky této stanice. Nikdy si nestěžoval na objektivní kritiku, ale sám důsledně kritizoval stanici za kritiku nekonstruktivní, zaujatou, neobjektivní, která bohužel často na Echu převládá," uvedl Peskov. Tato situace však premiérovi nikdy nebránila se s vedením stanice normálně stýkat, a tak nelze Putinovu kritiku dávat do souvislosti s "vnitropodnikovým děním" v Echu, ani "fantazírovat" o převzetí nezávislé stanice.

Venediktov na twitteru připustil, že Putin osobně pokyn k rozehnání správní rady Echa nedal, většinový vlastník ani nežádal jeho odchod z funkce šéfredaktora, ve které má podle stávajících pravidel zůstat ještě dva roky. Sám však spolu se svým zástupcem a dalšími dvěma nezávislými členy správní radu opouští.

Opoziční politici už podezírají režim, že na stanici vyvíjí tlak, aby ji zastrašil před odhalováním případných přehmatů a podvodů během březnových prezidentských voleb.

Sama stanice však ujistila, že dál bude vysílat "v zájmu veřejného blaha" přesně tak, jak činila dosud.
Gazprom-media tvrdí, že změny ve správní radě se týkají hospodaření stanice, a ne její redakční politiky. Pamětníci však připomínají, že Gazprom svého času přeměnil nezávislou televizi NTV v poslušný nástroj Kremlu.

Autor: ČTK

14.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4 7

Penze jsou udržitelné, místo reformy stačí úpravy, tvrdí vládní studie

Lev Lolek je novou atrakcí brněnské zoo.
11

Zvířecí reality show. Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Ferrari si hraje se slovy a SUV prý nevyrobí. Chystá totiž FUV...

Nejprve jsme slyšeli, že Ferrari v žádném případě do segmentu SUV vstupovat nebude. Nedávno se však objevily informace, že na zbrusu novém "esúvéčku" značka opravdu pracuje. Podle Italů to ale není pravda, protože jejich novinka prý SUV nebude.

AKTUALIZOVÁNO

Žena, která se v Brně zranila při srážce tramvají, v nemocnici zemřela

/FOTOGALERIE/ Žena, která si při srážce dvou tramvají na zastávce Tkalcovská v brněnské ulici Cejl ve středu poranila hlavu, svým zraněním v nemocnici podlehla. Ve čtvrtek o tom informoval policejní mluvčí Pavel Šváb. Policie nyní hledá svědky nehody. Případ řeší i drážní inspekce.

Rusko shromažďuje čím dál tím více zlata. Český poklad se naopak tenčí

V trezorech ruské státní banky se nachází 1706 tun zlata a zásoby stále rostou. Oproti tomu český zlatý poklad se spíše zmenšuje. Vychází to ze zprávy organizace nejvýznamnějších těžařů zlata World Gold Council, která zkoumá devizové rezervy jednotlivých států.

Brexit: Britové se bojí, že ztratí právo na pobyt v zemích EU

Interpretace jednání o podmínkách konkrétních kroků v rámci brexitu mezi Velkou Británii a Evropskou unií v těchto dnech může mít různé úhly pohledu. Zatímco unijní média hovoří o sbližování pohledů, britská spíše varují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení