VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rakousko vytlačí české kamiony ze silnice na Vídeň

Vídeň - Do konce června chce Rakousko prosadit zákaz dálkového průjezdu kamionů po silnicích B2 a B4.

11.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Dolní Rakousy chtějí od 1. července zakázat českým kamionům dálkový průjezd po silnicích B2 a B4, vedoucích od jihočeského přechodu Dvory/Neunagelberg přes Schrems, Horn a Stockerau na Vídeň. Dolnorakouský zemský hejtman Josef Pröll se tak rozhodl na základě závěru, že kamiony se jízdou po této 150 kilometrů dlouhé silnici jen vyhýbají placení dálničního mýta a škodí životnímu prostředí obcí, jimiž projíždějí. Rakouské dálniční společnosti ASFINAG tím prý uniká denně asi 5000 eur (na 120.000 Kč). Napsal to rakouský list Kurier.

Podle rakouské strany trasu přes Horn využívají vedle českých i kamiony jiných zemí směřující přes Vídeň na Maďarsko a Balkán. „Je vidět, že tento nadregionální provoz si chce prostě jen ušetřit část dálničního mýtného,“ řekl Pröll podle serveru ORF. Severní dálnice A5, která vede od Mikulova na Vídeň a není ještě zcela dokončena, podle něj „prohrála soutěž v přitažlivosti pro provoz“ se silnicí B2 a návaznou B4.

„Kamiony ale na dálnici A5 patří,“ zdůraznil hejtman. „S českou stranou jsme to dohodli. České orgány umístí u hranic náležité informační cedule. Výjimku bude mít jen cílová a zásobovací přeprava pro naše regionální hospodářství,“ dodal hejtman.

Kontroly

Zákaz dálkového průjezdu kamionů po silnicích B2 a B4 má být prosazen do konce června. Rakouská policie dostala instrukce, aby od 1. července proti hříšníkům postupovala co nejostřeji, budou zde pravidelné kontroly. Přesun provozu na dálnice by prý mohl zvýšit výběr mýtného i na české straně.

Pröll podle listu popřel zprávy, že kvůli úsporným opatřením bude odložena stavba dalšího úseku A5 od Schricku do Poysbrunnu na trase od Vídně do Mikulova. Podle něj bude poněkud zpožděno jen územní řízení, a to kvůli změnám v plánu. Vlastní výstavba prý má začít s jistotou v roce 2013. Tím bude rakouská část tahu na Brno v podstatě dokončena, z české strany má být prodloužena rychlostní silnice R52 od Brna na Mikulov, která zatím končí u Pohořelic.

Silnice B2 mezi Hornem a českou hranicí u Suchdola nad Lužnicí vede v trase bývalé císařské silnice Vídeň-Praha. K jejím nejslavnějším uživatelům patřil například hudební skladatel Wolfgang Amadeus Mozart, když se přestěhoval do Prahy, kde měl jedno z úspěšných tvůrčích období.

Čtěte také: Německo varuje: Na českých dálnicích vás přepadnou

Autor: ČTK

11.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
9

Akce Kulak, pak samota. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, říká žena

Army Run na Hluboké gradoval bahnem a shyby těsně před cílem

V kempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou odstartoval prvním závodem seriál extrémních překážkových běhů Army Run 2017.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies