VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamní kancelář najala bezdomovce jako vysílače wi-fi

USA – Debaty a kontroverze vyvolal nápad americké reklamní společnosti BBH, která při konferenci věnované internetovým technologiím najala místní bezdomovce, aby fungovali jako vysílače wi-fi signálu. Píší o tom americké listy.

13.3.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

BBH vybavila na konferenci o internetových technologiích South by Southwest v Austinu ve státě Texas vysílači wi-fi 13 dobrovolníků mezi místními bezdomovci. Kromě toho jim dala trička s nápisy „Jmenuji se… jsem 4G hotspot“ a poslala je mezi největší davy na konferenci. Bezdomovci dostali 20 dolarů za den plus to, co jim účastníci dali jako poplatek za přístup k wi-fi.

Celý nápad ale vyvolal na internetu diskusi, ve které řada lidí projekt kritizovala jako „nepatřičný“ a „chybný“. Na sociální síti Twitter se někteří ptali, „kam ten svět došel“, zatímco blogger magazínu Wired Tim Carmody napsal, že projekt „je naprosto problematický a připomíná temně satirickou dystopii“.

Šance

Další diskutující ale tvrdili, že nápad může být inspirací a nabízí šanci pro „pozitivní interakci mezi veřejností“ a bezdomovci. Ředitel inovací v BBH Saneel Radia hájil projekt s tím, že byl vytvořen podle vzoru časopisů, které bezdomovci prodávají. „Viděli jsme to jako možnost, jak dát bezdomovcům šanci kontaktu s hlavním proudem společnosti… a jako způsob, jak mohou sdělit své příběhy,“ řekl Radia.

Mitchell Gibbs z útulku pro bezdomovce, který na projektu spolupracoval, řekl že „to je možnost zaměstnání, bez ohledu na to, kdo ji nabízí“. Jeden z bezdomovců, čtyřiapadesátiletý Clarence Jones, také řekl listu The New York Times, že je spokojen. „Rád mluvím s lidmi a je to také práce. Je to den poctivé práce a příjem,“ řekl Jones, který je původem z New Orleansu a o střechu nad hlavou přišel při hurikánu Katrina.

Autor: ČTK

13.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies