VYBERTE SI REGION

Rok 2020: Méně práce a chození pěšky

New York - Dojíždění do práce bude za deset let kratší a levnější, počítače budou všudypřítomné, ale nepovšimnuté, a ledničky budou pomáhat spotřebitelům jíst zdravěji.

16.4.2010 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČEZ Futuremotion

Ale budoucnost, jak ji vidí server Forbes.com, také může znamenat vyšší nezaměstnanost, protože lidé kvůli přesouvání výroby a automatizaci ztratí práci, a také konec školy, jak ji známe.

"Osamělý profesor bude nahrazen týmem soukromých učitelů z velmi rozdílných oborů. Uspořádané hodiny budou nahrazeny chaotickými výzvami skutečného světa," napsal server.

Forbes.com předpokládá, že Američané budou mít k dispozici více veřejné dopravy a budou k ní přístupnější. Odhaduje také, že 75 procent světové populace bude žít ve městech. Pro krátké cesty se stanou normou elektromobily, na delší cesty budou lidé upřednostňovat automobily s dieselovým pohonem.

"Budeme mnohem víc chodit a využívat kola. A budeme chodit pěšky do školy i ze školy, někdy i do kopce a ve sněhu, přesně jako to dělali naši rodiče," řekla editorka Forbesu Nicole Perlrothová. "Hodně z toho se vrací ke stavu věcí z doby před 50 lety," dodala.
Redakce Forbesu už dělala podobnou předpověď před deseti lety se smíšenými výsledky. Nyní se obrátila na profesionální futurology, aby uvedla jejich odhady, jaký bude svět v roce 2020. "Kontaktovali jsme některé z významných profesionálních futurologů, kteří zkoumají různá odvětví lidské činnosti," vysvětlila Perlrothová.

Návrat k realističtějšímu životu

Futurologové předpokládají, že v mnoha oblastech se lidé vrátí k realističtějšímu způsobu života s vědomím jeho nákladů. Technologie a počítače sice stále budou základní částí každodenního života, ale podle Forbesu se ztratí do "našeho kolektivního podvědomí".
Zdravé jídlo se bude vybírat pomocí inteligentních přístrojů a univerzální barevné a číselné škály založené na nutričních hodnotách. "Všichni se shodneme, že potřebujeme nějaký univerzální systém pro označení naší potravy. A musí vzniknout nějaká jasná metodika a pobídka ke zdravějšímu jídlu, protože to, co dnes děláme, není udržitelné," řekla Perlrothová.

Vytratit by se rovněž mohly obrovské domy, protože lidé při nákupu přestanou zvažovat velikost, vzhled a cenu za čtvereční metr a naopak se soustředí na cenu měsíčního užívání, včetně vytápění, klimatizace, údržby a dojíždění za prací.
"Začneme se lépe starat o sebe i o planetu, přestože se teď velmi snažíme to nedělat," řekla Perlrothová. Forbes.com předpokládá, že lidé začnou více vnímat skutečné náklady, které pro nás i pro svět znamená život ve velkých domech, ježdění velkými auty a neomezené jedení.
Bez ohledu na to, které předpovědi se v nadcházejícím desetiletí splní, Perlrothová věří, že přemýšlení o podobných otázkách bude v roce 2020 velkým tématem.

Autor: ČTK

16.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Zadeha v Praze znovu zadržela policie

Praha/Brno - Policie dnes v Praze zadržela obžalovaného podnikatele Sharama Abdullaha Zadeha, celý den u něj prováděla domovní prohlídku, uvedl v tiskové zprávě Zadehův mediální konzultant Jan Jetmar. Večer ho podle něj převezla k výslechu do Brna. Zadeh je obžalován z daňových úniků, hlavní líčení se koná u brněnského krajského soudu.

V prosinci končí jízdné v pražské MHD i čipové karty opencard

Praha - V prosinci končí roční kupon na jízdné v pražské MHD téměř 22 tisíc lidí, v lednu dvojnásobku. V tomto období končí platnosti také 165 tisíc čipových karet opencard. V tiskové zprávě o tom informoval pražský dopravní podnik.

V Norsku našli nápis Arbeit macht frei ukradený z Dachau

Bergen - Norská policie nejspíš objevila nechvalně proslulý nápis Arbeit macht frei (Práce osvobozuje) ukradený v roce 2014 z brány bývalého německého koncentračního tábora Dachau. S odvoláním na bavorskou policii o tom dnes informovala agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies