VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rusko doporučilo přestat používat letadla Tu-154B

Moskva – Ruská agentura pro dohled v dopravě doporučila leteckým společnostem, aby dočasně přestaly používat stroje Tu-154B. Oznámila to tisková agentura ITAR-TASS.

2.1.2011
SDÍLEJ:

Trosky vládního Tupolevu, ve kterém zahynul bývalý polský prezident Lech KaczynskiFoto: čtk

Jde o důsledek sobotní nehody letounu tohoto typu na Sibiři. Opatření má platit, dokud nebudou vyšetřeny příčiny této nehody a nebudou podniknuty kroky ke snížení rizika.

Sobotní havárie se odehrála na letišti v sibiřském Surgutu. Letadlu místních aerolinií se 128 osobami na palubě se po narolování na startovací dráhu vzňal jeden motor. Skoro všichni cestující a členové posádky byli evakuováni. Nato vybuchla jedna palivová nádrž.

Nehoda si vyžádala tři oběti na životech, 43 lidí utrpělo zranění. V nemocnici v Surgutu zůstává 30 raněných. Stav jednoho je vážný a stav osmi středně těžký, uvedl ITAR-TASS.

Příčina neštěstí nebyla zatím oznámena. Levitin novinářům řekl, že vyšetřovatelé posuzují spolu s jinými hypotézami i možnost, že šlo o teroristický čin.

Černé skříňky nalezeny

V neděli bylo v Moskvě oznámeno, že byly nalezeny dvě takzvané černé skříňky se záznamy komunikace pilotů letadla. Vyšetřování nehody pokračuje.

Letoun Tu-154B je verzí stroje Tu-154, který byl páteří flotily sovětského a postsovětského civilního letectví. Tupolevy 154 byly do ní poprvé zařazeny v 70. letech. Po řadě havárií stárnoucích letadel společnost Aeroflot z bezpečnostních důvodů všechny tyto stroje vyřadila. Poslední let s Tu-154 uskutečni­la loni.

Tato středně velká letadla však zůstávají hlavní součástí leteckého parku menších společností po celém Rusku i v dalších zemích bývalého Sovětského svazu. V některých částech Evropy mají zakázáno létat kvůli nadměrnému hluku motorů.

Vládním Tu-154 cestovala loni 10. dubna delegace čelných představitelů Polska v čele s prezidentem Lechem Kaczyńským. Stroj se zřítil při pokusu o přistání v husté mlze u západoruského Smolensku. Zahynulo všech 96 lidí na palubě.

Autor: ČTK

2.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček
2 7

Hrad bude mít k dispozici o 38 milionů víc než letos, rozpočet schválil výbor

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

/ANKETA/ Nervózní manžel vede do porodnice ženu, která každou chvíli porodí. Než ji podpoří na sále, musí ještě vytáhnout peněženku a zaplatit. „Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou zrušené od roku 2012, přesto je stále v některých nemocnicích vybírají. Kvůli údajnému ošacení, občerstvení či školení, které nastávající otcové často ve spěchu ani nestihnou," upozornila Majka Staňková z brněnského Centra pro těhotné a rodinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies