VYBERTE SI REGION

Rusko připravuje první soukromý projekt vesmírné turistiky

Moskva - První ruská soukromá společnost získala licenci na vývoj suborbitální rakety opakovaného použití, která má turistům nabízet čtvrthodinové lety s krátkým obdobím stavu beztíže. O rozhodnutí ruské státní kosmické agentury Roskosmos, která licenci vydala, informovala ruská média.

5.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační obrázekAutor: Deník

Projekt nese název KosmoKurs a první výpravy do výše 200 kilometrů má nabízet v roce 2020. Ve stavu beztíže se mají cestující pohybovat pět až šest minut. Na palubu má aparát pojmout šest turistů a pilota, cena jedné letenky je předběžně odhadována na 200.000 až 250.000 dolarů (až 6,2 milionu Kč).

Podle šéfa projektu KosmoKurs Pavla Puškina už Roskosmos technické zadání pro výrobu budoucí rakety "nadšeně" schválil. Výši nákladů, které si první samostatný ruský projekt vesmírné turistiky vyžádá, Puškin novinářům nesdělil.

Ve Spojených státech se vývojem a výrobou soukromých kosmických lodí určených pro turistiku zabývá společnost Virgin Galactic britského miliardáře Richarda Bransona. První vesmírné plavidlo SpaceShipTwo se v říjnu 2014 zřítilo při testovacím letu v kalifornské poušti. Letos v únoru společnost představila druhý raketoplán stejného jména, který teď čeká série testovacích letů.

Plavidlo pro dva piloty a šest pasažérů má dosáhnout výšky zhruba 100 kilometrů. O dvouhodinový turistický let, který vyjde na 250.000 dolarů na osobu, projevilo prý už zájem téměř 700 lidí.

Autor: ČTK

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Požár se snažilo zkrotit pět hasičských jednotek. Plameny ale dům zničily.

FOTO: Zapálil si dům a pokusil se o sebevraždu. Kvůli exekuci

Varnsdorf – Do dluhové pasti, která ho dohnala až 
k dvěma zoufalým činům, se dostal muž z Varnsdorfu. Tento týden měl kvůli exekuci přijít o dům ve Studánce. Na poslední chvíli se ho proto rozhodl zapálit. Sám se následně pokusil o sebevraždu.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies