VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rusko ruší šíření signálu stanice Hlas Ameriky pro Moskvu a okolí

Moskva - Rusko zablokovalo poslední frekvenci, na níž v Moskvě a jejím okolí vysílala americká rozhlasová stanice Hlas Ameriky. Rozhodnutí o zastaveném vysílání oznámila dnes ruská státní mediální společnost Rossija segodňa, která vysílací frekvence spravuje. Vedení americké stanice rozhodnutí označilo za útok proti svobodnému šíření informací.

10.4.2014 11
SDÍLEJ:

Hlas Ameriky (The Voice of America) je dnes mezinárodní multimediální vysílací společností, která přináší zprávy v 53 jazycích a dialektech přes 900 hodin týdně prostřednictvím rádia, televize a internetu.Foto: ČTK/AP/ALAN DIAZ

Rozhlasová stanice Hlas Ameriky, kterou financuje americká vláda, začala vysílat na území bývalého Sovětského svazu v roce 1947. Navzdory intenzivnímu rušení měla v tehdejším SSSR nemálo posluchačů. Rušičky nechal vypnout až v září 1986 sovětský komunistický reformátor Michail Gorbačov.

Jeffrey Shell, šéf dohlížecího sboru guvernérů Hlasu Ameriky, označil rozhodnutí ruských úřadů za nesprávné. „Moskva si zvolila špatnou cestu a omezila svobodu slova. Ruská média mají všechny možnosti vysílat do Spojených států. Přístup k americkým informacím by měli mít i ruští občané," uvedl Shell.

Šéfem agentury Rossija segodňa je Dmitrij Kiseljov, ultrakonzervativní obhájce kremelské politiky, který se po ruské okupaci Krymu ocitl na sankčním seznamu Evropské unie. V odpovědi na žádost Hlasu Ameriky o vysvětlení stručně uvedl, že Rusko dál „nehodlá spolupracovat".

Agentura ITAR-TASS s odvoláním na informace poslanců ruské Státní dumy napsala, že rozhodnutí zastavit šíření signálu není politické povahy. O jeho důvodech se nezmínila.

Podle jednoho z vůdců ruské opozice Borise Němcova je krok úřadů „projevem obecného trendu totální cenzury a centralizované propagandy". Další ruský opozičník Alexandr Podrabinek považuje blokádu vysílání za útok proti občanské společnosti.

Vedení Hlasu Ameriky oznámilo, že moskevští posluchači budou mít možnost poslouchat vysílání v ruštině a angličtině na internetu a přes signál šířený satelitem.

Autor: ČTK

10.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7 4

Návrh ČSSD by více zdanil lékaře, kterým vláda přidala

Ilustrační foto
11

Lobbisté slaví. Úředníkům nebude vidět pod prsty

Favorizovaný Macron chce nafouknout věznice

Méně práce, víc strážníků, zdanění boháčů, zubař zdarma. To jsou trumfy, se kterými hodlá Emmanuel Macron vyhrát francouzské prezidentské volby.

Merkelová má podíl na smrti ženy exkancléře Kohla, tvrdí jeho syn

Nynější německá kancléřka Angela Merkelová přispěla k 16 let staré sebevraždě nemocné ženy bývalého kancléře a svého mentora Helmutha Kohla. V rozhovoru pro list Die Zeit to tvrdí nejstarší syn manželů Kohlových Walter. Podle něj Merkelová svému spolustraníkovi Kohlovi a jeho rodině ublížila, když se před 18 lety údajně podlým způsobem zachovala během skandálu se sponzorskými dary pro Křesťanskodemokratickou unii (CDU). Merkelová, které se tehdy přezdívalo "Kohlovo děvčátko", prý v rámci mocenského boje v CDU zradila i svou přítelkyni Hannelore Kohlovou.

Sobotka míří na Hrad. Bude ministrem Prouza?

Tomáš Prouza, Jiří Havlíček, Milan Urban nebo Tomáš Novotný. Jeden z těchto kandidátů usedne podle sázkové kanceláře Fortuna zřejmě na post ministra obchodu a průmyslu, který se uvolnil po odvolání Jana Mládka (ČSSD). 

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Část ostravských akademiků se bouří. Vadí jim, že v čele místní lékařské fakulty stanul muž usvědčený z plagiátorství. Profesor Petr Dítě (na snímku), který školu vede od podzimu, opsal část učebnice o vnitřním lékařství. Cizí text vydával za vlastní dokonce v několika publikacích. Jeho čin proto odsoudila etická komise České lékařské komory i někteří kolegové z odborné gastroenterologické společnosti. Profesor Dítě se musel dokonce veřejně omluvit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies