VYBERTE SI REGION

Ruský bojový vrtulník se zřítil, jeden člen posádky pád nepřežil

Moskva - Nejnovější ruský bitevní vrtulník Kamov Ka-52 „Alligator“ havaroval u Tveru v centrálním Rusku. Pilot utrpěl těžká zranění, druhý člen posádky, navigátor, nehodu nepřežil. 

13.3.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/Alexander Natruskin

Oznámilo to dnes ministerstvo obrany. V nemocnici posléze zraněním podle rozhlasu podlehl i pilot. Podle ruských médií jde o první známou nehodu Ka-52.

Vrtulník se zřítil při cvičném letu ještě o pondělním večeru, ale trosky stroje se záchranářům podařilo nalézt až dnes ráno, u vsi Bolšaja Kisilenka v Tverské oblasti, ležící západně od Moskvy. Na palubě stroje nebyla podle mluvčího ministerstva obrany žádná výzbroj, pád stroje si nevyžádal ani další oběti či škody na zemi.

Ka-52 je vybaven systémem katapultování, který by měl podle konstruktérů posádku zachránit v jakékoliv situaci. Letci však tuto možnost podle všeho nevyužili.

Špatné počasí

Příčiny nehody se ještě zjišťují. Pomoci je objasnit by měly černé skříňky stroje, které se mezitím podařilo nalézt. Havárii prý přečkaly v dobrém stavu, což by mělo umožnit rozšifrovat letové údaje. Zatím se spekuluje o vlivu špatného počasí. Vrtulník řídil zkušený pilot, prý sám velitel jednotky.

„Zatím není jasné, zda šlo o technickou závadu, anebo o důsledek chyb při pilotáži,“ řekl agentuře Interfax nejmenovaný zdroj z ministerstva obrany. Se zákazem letů dalších vrtulníků stejného typu se prý nepočítá.

Havárie i v minulosti

Dvoumístný bitevní vrtulník Kamov Ka-52 byl vyvinut z jednomístných bitevních vrtulníků Ka-50, jejichž havárie si v minulosti vyžádaly životy zkušebního letce Jevgenije Larjušina (v dubnu 1985) a náčelníka střediska bojové přípravy armádního letectva, generálmajora Borise Vorobjova (v červnu 1998).

Navádění na bojiště

Dvoumístná varianta byla vyvinuta především pro noční operace a ulehčení práce pilota, přetíženého úkoly v Ka-50. „Alligator“ má rovněž plnit úkoly průzkumu a jako „velitelský stroj“ navádět skupiny dalších bitevních vrtulníků na bojišti. Vyzbrojen je třicetimilimetrovým kanonem, pobrat může ale i až 12 protitankovými raketami s automatickým laserovým naváděním či kontejnery s kulomety a kanony, s neřízenými raketami či protileteckými raketami pro vlastní obranu. Podle Rusů nijak nezaostává za americkým bitevním vrtulníkem AN-64 Apache.

Ruská armáda dosud používá především bitevní vrtulníky Mi-24, které má v zásadě nahradit typ Mi-28N, zatímco sofistikovanější Ka-52 má být určen pro speciální operace za každého počasí či pro vrtulníkové výsadkové lodě třídy Mistral, které si Rusko pořizuje od Francie.

Autor: ČTK

13.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies