VYBERTE SI REGION

Sedmiletý Izraelec našel na výletě 3400 let starou sošku

Jeruzalém – Více než 3400 let starou sošku našel náhodou na výletě do údolí řeky Jordánu sedmiletý izraelský chlapec. S odvoláním na místní archeology o tom informoval list Haarec.

26.2.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: DENÍK/Antonín Hříbal

Sedmiletý Ori Greenhut sošku našel tento týden na výletě se svými kamarády na severovýchodě Izraele u hranic s Jordánskem pod hromadou kamení. Rodiče, kterým ji ukázal, se ji rozhodli předat na posouzení odborníkům.

Mimořádně dobře zachovalá hliněná soška podle nich znázorňuje buď bohyni plodnosti Aštoret nebo skutečnou ženu, která má vlasy spletené do copů a ruce podél těla. Soška vznikla na území dnešního Izraele v období takzvané kananejské kultury v 15. až 13. století před naším letopočtem.

„Soška bezpochyby patřila obyvateli města Rechov, kterému tehdy vládli egyptští faraonové," uvedl profesor Amichaj Mazar z Hebrejské univerzity v Jeruzalémě. Kananejci nebo také Kanaánci obývali území zhruba dnešního Izraele, západu Jordánska a Sýrie a jižního Libanonu.

Archeologové po prozkoumání sošky přišli do Greenhutovy školy, chlapci poděkovali a předali mu osvědčení o občanské uvědomělosti, kterým ocenili, že sošku odevzdal, místo aby si ji ponechal.

Autor: ČTK

26.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Požár se snažilo zkrotit pět hasičských jednotek. Plameny ale dům zničily.

FOTO: Zapálil si dům a pokusil se o sebevraždu. Kvůli exekuci

Varnsdorf – Do dluhové pasti, která ho dohnala až 
k dvěma zoufalým činům, se dostal muž z Varnsdorfu. Tento týden měl kvůli exekuci přijít o dům ve Studánce. Na poslední chvíli se ho proto rozhodl zapálit. Sám se následně pokusil o sebevraždu.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies