Aktuální dvoudenní návštěva bavorského politika je už jeho třetí oficiální cestou do Česka. Od průlomového roku 2010, kdy Seehofer navázal přímý kontakt s tehdejším šéfem české vlády Petrem Nečasem (ODS), se však kromě citelného oteplení vztahů mezi Prahou 
a Mnichovem zatím nepodařilo vyřešit problémy, které tehdy oba politici označili za klíčové.

Avizované bavorské zastoupení v Praze, které by mohl 
Seehofer otevřít už během aktuální návštěvy, si tak stále může na seznam úkolů zapsat například modernizaci železniční trati mezi Prahou, Řeznem a Mnichovem přes Domažlice a Schwandorf s napojením na Norimberk. Zmíněné trati v několika úsecích v obou zemích chybí elektrifikace, což ji v dnešní době činí prakticky nepoužitelnou.

Silnice z Folmavy

Otazník stále visí i nad zlepšením silničního spojení s Bavorskem přes hraniční přechod Folmava. „Ministerstvo dopravy ČR v této věci nic prozatím nepodniká, ale na německé straně dochází k modernizaci na ose silnic B85/B20, které jsou rekonstruovány na tříproudové komunikace," řekl v březnu regionálnímu Deníku náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.

Pokud jde o české motoristy, Seehofer jim v posledních letech radost nedělá. Šéf bavorské CSU je totiž v německé politice nejvýraznějším zastáncem zpoplatnění tamních dálnic pro zahraniční řidiče osobních automobilů. Tento plán německé vlády nyní naráží na odpor Evropské komise.

Věčné historické téma, otázka vyhnání sudetských Němců, se pomalu odsouvá do pozadí, ale rozpory nezmizely. Sobotka před měsícem znovu zopakoval, že Česko rozhodně nehodlá zpochybňovat takzvané Benešovy dekrety, které předtím bavorská vláda kritizovala jako nespravedlivé.
Pokud ČEZ vypíše nový tendr na dostavbu Temelína, může se znovu stát aktuální i tato otázka. Plán Seehofera a Nečase zapojit do debaty širokou bavorskou veřejnost však dosud vyzněl spíše rozpačitě.

„V hale s kapacitou několika tisíc míst se dopoledne nacházely jen asi tři tucty lidí," referoval například před dvěma lety německý list PNP o diskusi 
v Pasově.