VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Severní Korea zvažuje vysílání Top Gearu, Teletubbies a Pána času

Londýn/Pchjongjang - Za vlády severokorejského vůdce Kim Čong-una je místní televize dost pochmurná. Ale nyní nejvyšší vůdce zvažuje, že by obyvatelům dopřál potěšení z nevídané zábavy – britských pořadů Top Gear, Teletubbies a Pán času, napsal britský list The Independent.

20.4.2014 1
SDÍLEJ:

Teletubbies. Ilustrační foto.Foto: ČTK/PA

KLDR je nejizolovanější zemí na světě, kde vrchol televizní zábavy představuje týdenní komediální show s volně přeloženým názvem „To je legrace", v níž dva vojáci v uniformách předvádějí groteskní skeče mezi opěvováním velikosti nejvyššího vůdce Kim Čong-una.

Ale nyní svitla naděje. Po měsících vyjednávání s britskou vládou totalitní diktatura konečně vybrala tři pořady BBC, o jejichž předvedení lidu je stát ochotný uvažovat: sci-fi seriál Pán času, motoristický magazín Top Gear a vysílání pro děti Teletubbies.

Pořady jsou politicky korektní

„Bylo provedeno rozsáhlé zkoumání, co tyto tři pořady obsahují, a zda budou vhodné pro severokorejský lid," vysvětlil zasvěcený zdroj z Pchjongjangu. „Nic příliš politického není vhodné. Ale tohle jsou zábavné pořady a jeden z nich je pro malé děti."

Toto rozhodnutí následuje po loňské iniciativě BBC podpořené ministerstvem zahraničí nabídnout seznam pořadů, o jejichž získání by Severní Korea mohla uvažovat. Tehdy tento krok uvítal ministr zahraničí William Hague jako „dobrý způsob, jak vylepšit pochopení okolního světa v rámci tak uzavřené společnosti."

Vyjednávání s přísně kontrolovaným státem se ale ukázala jako značně nesnadná. Ministerstvo zahraničí navštívila delegace ze severokorejského velvyslanectví v Londýně, ale pak uběhly celé měsíce, během nichž se vybíraly tři pořady, jež vůbec stojí za zvážení.

Čeká se na odpověď

O každém ze zvažovaných pořadů byla sepsána zpráva a poslána do Pchjongjangu. Zatím nebylo ani naznačeno, kdy by mohla přijít odpověď či padnout rozhodnutí. BBC nechtěla nijak komentovat to, které pořady byly vybrány nebo proč, „dokud nebude uzavřena nějaká dohoda".

Společnost pro ocenění Pána času si je ale jistá, že dobrodružství jejich hrdiny se i v Severní Koreji stanou hitem. „Pokud jsou v KLDR děti a mladí dospělí, kteří mají rádi vzrušení science-fiction a schopnost každý týden vyprávět jiný příběh, pak se jim Pán času bude líbit," řekl hlavní „Pánčasovec" Antony Wainer.

Státní severokorejská televize Korean Central Television vysílá jen šest a půl hodiny každý večer. Třetina této doby je vyhrazena opěvování vlády, zatímco další třetina burcuje dělníky, aby pracovali s ještě větším nasazením z lásky k drahému vůdci. Není pochyb o tom, že kterýkoli z britských programů by prošel editační prací cenzorů, kteří by odstranili jakýkoli ideologicky nevhodný obsah.

Doporučení účesu

Minulý měsíc se objevily nepotvrzené zprávy, že severokorejští univerzitní studenti dostali příkaz nosit stejný účes jako Kim Čong-un. List The Independent v montáži zkusil zjistit, jak by po podobném kadeřnickém zásahu mohl vypadat jeden z moderátorů motoristického magazínu Top Gear Jeremy Clarkson.

Byť to je jen žert, skutečností je, že vzhled osob objevujících se na obrazovce severokorejské televize je přísně regulovaný. Moderátoři televizního zpravodajství mají stanovené, jaký účes nebo jaké barvy oblečení smějí nosit.

Přísné tresty jsou v Severní Koreji za sledování neschválených pořadů. Před časem bylo podle dostupných zpráv zastřeleno osm desítek lidí za takové „zločiny", jako je sledování pirátských kopií jihokorejských pořadů. Ani takto drakonické kroky ale hlad Severokorejců po zahraničních programech nezmírňují. Mnoho obyvatel si zahraničí pořady uchovává na USB klíčích, které se dají poměrně snadno schovat před policií.

Autor: ČTK

20.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Marine Le Penová a Emanuel Macron
5

Le Penová, nebo Macron? Francouzským adolescentům se nezavděčil ani jeden

Afghánští vojáci pokračují v boji proti ozbrojencům, kteří se zabarikádovali v domě poblíž indického konzulátu ve městě Mazáre Šaríf na severu Afghánistánu.
2 5

V Afghánistánu zahynuli v přestřelce dva američtí vojáci

Vojenský historický ústav převzal provoz památníku heydrichiády

Vojenský historický ústav (VHÚ) ve čtvrtek symbolicky převzal provoz Památníku hrdinů heydrichiády, který je umístěn v kryptě chrámu sv. Cyrila a Metoděje v pražské Resslově ulici. Pietní místo, kde zemřeli za druhé světové války po boji českoslovenští výsadkáři včetně atentátníků na říšského protektora Reinharda Heydricha, dosud spravovala pravoslavná církev. O památník se bude po dohodě s pražským magistrátem a pravoslavnou církví nově starat VHÚ, chrám budou i nadále užívat pravoslavní.

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

Nejvyšší soud zrušil odsuzující verdikt nad lobbistou Markem Dalíkem poté, co vyhověl jeho dovolání i dovolání šéfa žalobců Pavla Zemana. Případ vrátil pražskému vrchnímu soudu, který Dalíka poslal na čtyři roky do vězení za pokus o podvod. Odvolací soud bude muset znovu přezkoumat právní kvalifikaci, na jejímž základě byl odsouzen. Oznámil to předseda trestního kolegia NS František Púry. Podle něj může soud trest zmírnit, ponechat stejný i zpřísnit.

Policie zatkla ve vládní čtvrti v Londýně muže ozbrojeného noži

V britské vládní čtvrti v Londýně došlo ve čtvrtek 27. dubna k incidentu, při němž policie zadržela muže, jenž byl ozbrojen dvěma noži. Informovala o tom BBC. 

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies